Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

lördag 24 november 2018

Pannkakor med vitlökssås & lite annat

Det heter ju  jobba kooperativt lärande ,,,

Bildresultat för kooperativt lärande
Och karusell är en övning som är helt underbar. Låt orden/ tankarna flöda sa vi till barnen . Klart dom gjorde det (lite iaf)
Då vi pratar mycket om värdegrund och samarbete , så blev mycket tid till att alla skulle hålla i pennan och vänta så alla fick säga sitt 
Bildresultat för kooperativt lärande

Vi fick på ett pedagogiskt sätt säga att just nu är det inte så noga vem som skriver utan BARA ÖS PÅ MED TANKAR OCH ORD . SAMMA PERSON KAN SKRIVA 2-3 ORD BARA NI BUBBLAR UT DOM 

 jaja barnen är 7-8 år . Väldigt spännande var det iaf att läsa vad dom trodde var kroppsdelar och sinnen.

Nu till mitt lilla inlägg här . Det borde ju bara ramla ut ord och tankar och fingrarna skulle trumma på tangenterna .
#bjuderpåden

Men ibland får man lugna sig i skrift då det kan misstolkas . På fejjan kommer massa minnen upp från tidigare år & visst finns det många fina ,men också dom som gör att verkligheten slår till ordentligt .





Pappa skulle fyllt 72 år , fortfarande är det så otroligt många som skickar hjärtan och fina ord .

Älskade Balto har varit borta 1 år

JAG BEHÖVER INGET MINNE PÅ FEJJAN FÖR ATT VETA ATT GUDSONEN FYLLER 7 ÅR och nästa vecka är det pappas vecka igen och då ses vi till 100%




Tur jag jobbar i skolan så jag har möjlighet att se honom vid olika tillfällen

Vi kör på denna också , så jag ev påvisar att jag är människa och ibland är livet bara " vanligt"


Klart jag inte ändrat mig så mycket , bilder kommer i slutet .

- - -
Nu till del av rubriken. Har sagt det innan att maten varierar väldigt i skolan .
Men då "tanterna " envisas med att servera äpplemos till pannkakorna, SÅ KÖRDE JAG PÅ VITLÖKSDRESSING . Och till hamburgarna blev det bröd då jag faktiskt inte tyckte att ris passade !!!!  så bra.

- -
I våran klass är vi superhjältar & superhjälpare
handbok for superhjaltar


Vem kunde ens tro att jag skulle gilla att jobba måndag till fredag?Efter 12 år på berguven med helger och någon kväll i veckan.
På tal om skolan så vet jag att REKTOR  ska jag inte bli iaf. För jag träffade den som skickat ut tidigare ang om vi ville ha medarbetarsamtal så kunde vi höra av oss. Jag svarade att visst det kan vi ha .

MEN PLÖTSLIGT SÅ FINNS DET INTE 20-30  MINUTER ledig tid denna terminen för en träff med mig.

Men tro nu inte att jag inte ska förmedla mina tankar om läget och funderingar.Utan jag formulerar ett mail 
eller lägger brevet i luckan med namnet på 
Bildresultat för skicka mail
Eller att jag och Maken sitter hemma i varsitt hörn i soffan och rullar tummarna . 

Han jobbar ju nästan varje helg eller iaf någon dag i helgen.
Nepp jag är inte alls bitter över det.Jag får ju zappa hur jag vill på dosan till  tv-n och kolla netflix.



Även om jag kan känna mig lite ensam på morgonen då det återigen bara är  jag till frukost .
För Cliff ser till att jag inte behöver sova ensam.
Haha











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar