Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

söndag 8 september 2019

Måndag-söndag , måndag-söndag eller tvärtom & mera med annat


Jo jag vet att några av er säger fredag -måndag  och fredag -måndag .
Men jag är ju inte som alla andra ,, fri tolkning 
Bildresultat för redan söndag


Klart vi kan tänka oss olika hur dagarna går . OCH vad vi gör med dom .
Jag ska inte bli bitska Bisan nu ,utan  menar bara vad fyller vi dom olika dagarna med.

Förhoppningsvis det vi själva väljer iaf till 80%. För inte tror jag ATT NI VILL tvätta , städa på helgerna ?? !!
Jag vill iaf inte det.

Åter till rubriken  lite då ,,

Mina dagar fylls utav härliga barn födda 2010 under skoltid. Sedan under tiden för fritids kliver vi ner till 2011.

Tänk vad man kan lära sig utav dom . Om världen verkligen såg ut som dom säger ibland 
haha.
Men alltså någons teori på varför dagarna heter just söndag , måndag .
S= slapp 
M= mamma 

Jag funderade en stund på orden . Många barn har ju faktiskt föräldrar som inte bor ihop .
Även jag själv hade det ju så , även om det är 100 år sedan . 

Alltså för att på måndagen åker man till mamma och söndagen är det massa slapp ..


Hur jag själv tänker , dvs vilken dag kommer fortast efter den andra ?
Det beror ju precis på 
haha

Men visst tycker jag att måndagen kommer snabbt ibland , men att plötsligt är det ju REDAN FREDAG.

- - - - 
Annars då ?
September visar almanackan redan . Och barnen i skolan börjar bli förkylda och försöker smitta oss vuxna . Återstår att se om dom lyckas .

Det finns också något som säger att du /vi måste göra ett val .
Behöver inte vara just jag eller vi utan allihopa . Jag vet att det låter konstigt men VISST behöver vi stanna upp och fundera på olika saker, hur fungerar det och hur vill vi det ska fungera omkring oss. 

Det händer saker omkring oss som vi absolut inte kan göra något åt. Men också saker vi visst kan försöka styra upp eller ändra på.

Tänker inte gå in i detaljer , men tror faktiskt att vi alla kan känna igen oss.

- - - 
För att ni ska känna igen mig även om jag ligger något lågt här inne .
Så gillar jag fortfarande kaffe 
Bildresultat för kaffe är ett måste
haha
Bildresultat för rött vin

Rött vin

Men just det lilla röda har fått en konkurrent
Bildresultat för ginger joe

Maken skulle köpa något åt mig i baren på Gotland , och hans val föll på denna .
Så himla god iskall, nästan
Bildresultat för fryst


- - - 
Ni ser ju att jag är precis som vanligt 
Bildresultat för bara vara mig själv

även jag inte heter , Laleh eller Alice.

// Ciao på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar