Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 22 oktober 2015

Suck och stön och massa varför


Det blir inte alltid som man tänkt ( eller blir det någonsin det )

Eller hur är det nu , vill man att allt ska vara förutsägbart ? eller vill man ha lite fart omkring sig.
Slänga sig ut & se vad som erbjuds
Image result for fundersam





Tänker inte hänga ut varken någon annan eller mig själv

Livet med familjen , maken / tonåringarna fortsätter , hunden fäller som jag "vet ej vad" 
det ser ut som en ryamatta efter hans framfart .Och vardagen vissa dagar är tuffare än man vill & den där jäkla tiden den är väldigt lite på min sida 

Mitt jobb just nu är lite påfrestande 
Maken funderar på sitt jobb 
Fillen ska snart ut på " praktik"
Nellie ska snart besöka olika gymnasielinjer 

Kalendern för 2016 är inköpt 

Lilla godingen ska snart komma till oss 
(lånad bild )

ha ha

Jag tänker inte ge sken av att vara dyster & nedstämd
för även om vissa saker får oss att ibland känna man står enbart på 1 ben

Image result for stå på ett ben
och viss obalans förekommer
så är jag ju tydligen fortfarande envis , målmedveten enl min chef iaf ( där lönen kommer ifrån ) 
ha ha 

Maken & yngsta sonen jobbar på med folkracebilen inför helgen
den fick ganska så mycket " stryk " höstracet i Vimmerby


Dock är bilen redan lite riktad på bilden på biltransporten

Vet att jag skrev att sonen kanske redan kört sin sista juniortävling MEN SÅ FEL JAG TÄNKTE 
jag visste att jag skulle anmäla honom ytterligare till 1 tävling 

Jaja trots att hösten innebär mera värmeljus och något mera ledig tid , eller i mitt fall kanske ej behöver jobba varje helg på vårt 8 veckors schema . Hade ju typ redan tittat lite på veckorna 4-11 då 2016 enbart med blyerts 

Så säger / svarar jag väl vid förfrågan
att det rullar på på 

Men vissa saker och olika handlingar eller  beslut som berör andra , bör man inte ta utan att iaf nämna dom för andra och sedan skratta bort det som om det är helt ok


Jaja nu är det nog dax att  ta tag i disk, tvätt och även lilla dammsugaren behöver användas & självklart trycka på javabryggaren 
Image result for kaffebryggaren

kanske skulle passa på att fundera på lunch !!!  ?????
för middagen blir lite tokig idag då jag ska vara på mitt arbete utan rast 

sedan kan det kanske bli 
kolla över andra små glädjespridare 
typ andra bloggare ( i mobilen )
vet iaf någon som kan sätta kaffet i halsen på mig 
nej jag menar inte 
Image result for katrin zytomierskas

utan denna

Image result for meekatt blogg
Malin

Tycker hon bjuder på sig själv , och visst är det vissa saker som jag inte alls håller med henne om 
MEN PRECIS SOM HON IBLAND SKRIVER så finns " mammaMAFFIAN " där och bombhotar henne 

så jag scrollar bara förbi 

// ciao på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar