Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 12 oktober 2015

Är jag bitter eller är jag som vanligt ? ?


Kändes sådär att invänta klockan & att den  skulle bli typ 15 så jag kunde dra mot jobbet  

Vid ankomsten hade jag några minuter över innan mitt arbetspass började 
Iofs är jag till 97% alltid ca 10-15 minuter tidig 

Men men 
Vi pratade vikarier och antal helgpass 

Detta är inget ovanligt 

Vad som var ovanligt var att vi var BARA ORDINARIE DENNA DAG 

vet ej när det hände senast ??? 


Just nu går vi ju på 8 veckors 

Och med alla  boende så har någon skissat att 14 helgpass kanske passar ????? 
Passar & Passar !!!!!!!!!

Jaja lite får vi ju planera själva & ibland blir det ändringar för att det ska bli bra för alla 

Hm DÅ TILL antalet helger vi är inne & hur vi fördelat 

Någon sa vid tidigare tillfälle "jag " är inne 6 av 8 helger 

Jag som är lite medveten om jag jobbar lite "halva" helger 

Kollade igenom mitt färdiga schema och såg en ändring dvs blev endast 1 pass en lördag 8-15 
istf typ 8:00 -21:00 som var önskat 

Så skönt tycker säkert någon ,,,, 
Och visst kan jag hålla med om DET 

MEN i nästa sekund ändras deras ansikts uttryck 
När jag svarar det blev en söndagkväll extra 

OCH VIPS SÅ JOBBADE MAN NÅGOT ALLA 8 helgerna på denna period 

Har svårt att säga om jag var/är bitter eller är mitt vanliga JAG och tar det som det kommer 

Men hemma så visar sig hon den sk. 
Bitska Bisan när kalendern åker fram 

Men det ska bli ändring på det gällande schema och helgpass 
Dvs 

Struktur & tänka på sig själv 


Just nu planerar jag att försöka vara helt ledig runt sportlovet oavsett ungdomarna är hemma eller ej , har ju isf egentid med lilla godingen 

Måste försöka ringa min chef och fråga om jag måste ta ut 8 semesterdagar till innan 2015 är slut 

Enl utsaga får man bara ha 40 sparade ,,, 

Jaja nu är det annat på planeringen än att sitta här & skräpa 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar