Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 23 november 2011

Vår lilla syskon/släkt träff

Det var ju på makens sida träffen var , de träffades allihopa vid graven kl 13,00  i Vena hos mamma o pappa , svärmor o svärfar morfar o mormor & farfar & farmor ja herregud  vad mycket dom är ja ja . Sedan till vårt bokade ställe för att gå tipspromenad  i parken. Jag dök upp som befriare för de hungriga då tydligen vi skulle invänta mig innan maten serverades ha ha, maken + bror (inte Dan ) hade ju fixar till 3 olika soppor "hm skulle ju vara 4 " men men dom 3 räckte absolut till oss alla .

 Var en trevlig dag o kväll , och några visste vi skulle iväg betydligt tidigare än vi andra men ganska många var kvar länge. Jag hade bestämt innan att jag absolut inte skulle vara sist ifrån ha ha .

Då Nellie var på disco till 22 så tänkte jag att då är jag hemma för henne men på något sätt tänkte hon fel för när discot var slut så kom hon inte hem utan dök upp nere vid "festen" men självklart så körde svägerskan hem henne då jag inte ville / kunde lämna lilla Tulia själv hemma . Jag tog med mig henne så ungdomarna kunde vara lite ifred o ha en lugn stund med jämnåriga släktingar.Jag sa att det var helt ok för mig att ta hem henne över natten och att det är ju bara ni ringer eller kommer bort och sover hos oss.

De ville nog sova själva för det kom inga och lade sig , utan Freddy kom till frukosten ,men inga bekymmer Nellie hade fixat o styrt precis med allt som krävdes då jag ju jobbade . Kicki passade på att sova bort hela den dagen också ???????? eller vad man ska säga .Jag hann o pussa o gosa lite efter jobbet med lilla Tulia innan det var dax att åka mot klippningen o sedan möte i Vimmerby.

Kan inte förstå hur vuxen vår Freddy blivit på några veckor o vilket ansvar han tar -"värmer mitt hjärta"självklart så finns där inget val när bebisen kommer men han är otrolig . Tur lilla godingen har sin pappa och självklart flera personer runt sig. Vet inte när vi ses igen men säkert inte så värst länge ? Finns säkert mer att skriva om men jag nöjer mig så här.

// Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar