Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 16 december 2014

När insikten blir Starkare


Nu skulle mina vänner eller bättre "kalla dom arbetskollegor  "
säga jag fått tunghäfta 

(Mina vänner har nog glömt hur jag låter )

Jag har väl aldrig haft svårt att prata ,,, 

Jag är inte bitter MEN ibland känns det som man får en faceplant

Vissa saker är svårt att sätta ord på 

Och utan att hänga ut någon 

Så får sig livet en törn 
och inte alltid så  lätt att hantera med barn , ungdomar , jobb ,sjukdomar OCH ORO för ,,,, allt eller lnget 

Men visst är jag lyckligt lottad 
Mina barn säger snälla saker ibland 
Det är inte bråk  100% 

Vi har gäster & släkt som värdesätter oss OCH VI DOM 

Och känner ett förtroende för oss 
Som ju kan öppna ögonen på alla 

Jag och maken fortsätter vårt liv även om tiden är den största fienden 

Och då jobbar  jag ju sällan kvällar vardagar 

Nu då det är handboll på tv saknar jag sönernas intresse 
Då vi många år bänkade oss för att hejja  & vår närvaro uppskattades 

Saknar även grabbarnas fotboll 

Och den gemenskapen 

Annan insikt som smyger sig på 
ÄR 
vilken tur maken bytte jobb 
Till servicechef istf 
Montör ,,, 

Det hade aldrig fungerat . 

För många hade ledigheten på 9 dagar varit perfekt nu innan jul 
Självklart även för mig 

Blir ju inte 9 då  jag lovat jobba extra 1 dag 

Men jag längtar till  den dagen alla är hemma och ingen klocka ringer 

Inser även att ungdomarna blivit äldre då man ser "önskningar " inför julen 

Jaja 
Man är inte äldre än vad man gör sig 

Inser också IGEN att våra schema eller systemet 
Är så tråkigt 
Just nu ,, 

Men men helgerna ska ju lösas 
Och anpassas 

Jag har tagit ut mina semester dagarna 

Så nu är 40 sparade och 31 nya kommer snart 

2015 enl schema ska jag ha sen semester ,,, 

Hörde på ryktesvägen att "industri " på en väns jobb ville skjuta på när semestern började 


På något sätt önskar jag att dottern var född 1 år senare ???? 
Men vill ändå ABSOLUT inte genomgå 
Det 14:e året igen 

Jag har fattat att min prio måste ändras , vi hade en planeringsdag med jobbet & där pratade vi om saker som öppnade upp ,,, 
Ska iaf fundera lite 



På återseende 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar