Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 20 mars 2015

Uppäten skinka , folkrace , kvalitetsTID Funderingar & annat


Just nu står jag ibland på 2 ben & tyvärr ibland endast på 1 med lite dålig balans ,,,,,
ha ha 

Humöret tror jag är hyfsat  mellan varven iaf .
 Image result for jätteglad
Vi vuxna jobbar och ungdomarna går i skolan. Jag sitter med lite schema för att känna kontrollBehovet  är mättat . Skojar lite men visst vill jag ha en viss koll , jag gillar ej att vara beroende av andra , så  igår hade jag en lugn stund "på jobbet" så nu finns fördelning på mitt jobb till v 40  eller 32- 40 är vardagarna uppdelade iaf 

När man då sitter med papperna framför sig & ser oktober datum , då erkänner jag att lite överdrivet kanske det är !!!   ???? eller . NEJ I MIN VÄRLD är det inte så svårt att planera vardagarna .Jag måste bara besluta hur helgerna ska fördelas.


Godis stund 
Maken & dottern jobbar på i garaget , jag träffar gudsonen 



Lika bra att testa att slipa själv 
JODÅ SONEN LÄGGER OCKSÅ TIMMAR DÄR i garaget & här läggs det lite tid i Vimmerby på banan 




Vi funderar lite på hur mycket tid som ska läggas 2015,,,,
Det är lite saker som förändrats i vår tanke , på vad , var , hur NÄR .

Våra namn finns i burken "online " känns bra 




Och vissa saker blir man ibland trött på innan det ens börjat , ha ha försökte få till annan bild på vår hemsida FICK BE OM HJÄLP ,,,,
Men men huvudsaken är väl att den ändrades !!  ??

Nu drog jag en (halv lögn också ) 
finns mer som gör att man ibland känner sig trött både i vardagen , jobbet , fritiden
Men jag säger
Image result for talk to the hand

HUNDEN har många namn just nu är INTE ALLS lika älskad längre ,,,,,

Han jävlas bara med oss, han rymmer (igen) , har TOTALT stängt av öronen ,
  HOPPAR UPP PÅ BORDET & KÖR EN LYXFRUKOST PÅ 200 GRAM SKINKA 
så ungdomarna fick nöja sig med smör , leverpastej .

Han  LIGGER KVAR UPPE I SIN FÅTÖLJ PÅ MORGONEN , HAN HAR DVS INGEN STÖRRE PANIK UT PGA att han redan har lättat på trycket inomhus oftast precis där det är som sämst lämpat !!!!!!!!!!!!!!!

Nej inte vid ytterdörren .

Det har ju varit melodifestival ,, säkert ingen som missat DET 
och visst funderade man när SVENSKA FOLKET SKULLE eller dvs NÄR det skulle avslöjas HUR VI RÖSTAT 
Nepp jag varken sms eller ringde 
Men jag hade iaf " piffat till mig " 
Och visst ANDADES JAG UT 
När resultatet kom 
ALDRIG ATT VI KUNDE SKICKA DENNA 
Image result for hasse andersson melodifestivalen

En SKÅNING ,,,,  
jA JAG HAR fördomar ha ha 

--------  ----  ----    -----   -----

Jag har tagit mig en funderare på vad är kvalitetsTID  och vad ska man fylla tiden med 

Var faktiskt lite roligt att höra en kusins son på hans definition av livet och vad är jobb, fritid 

                      och hur fördelar man tiden 
han är vuxen så det var inga fantasier hur man kan tro det är för oss "äldre " 

Och visst är det ibland skönt att få en bekräftelse att vi (jag ) är inte ensamma om att ha vissa känslor / planering 

Funderar på om någon tror jag BLIVIT världens hälsomänniska 
Då det står svart på vitt 

inför helgen ÄTER GÄRNA LCHF VID FIKAT ,,,,, 
Klart att det inte är tagit i luften utan jag skrev det , MEN kanske inte tänkte det skulle "skyltas med"

Nej jag har inte ätit mjuk smörgås sedan nyårsdagen , docj har jag smakat på någon god efterrätt i Basebo ELLER VAR DET BASSSEBOOOOO
jaja iaf hos gudsonen och hans familj 

JODÅ 
jag törs visa att jag inte äter ris , pasta  till 97 % eller endast 1 potatis vid bjudnings middagen 

Återstår att se om det blir bättring av mig 
MEN VISST GILLAR JAG 
LIBERAL TANKE 
Image result for väga sig

ha ha 

Så illa är det inte 
Men jag hoppas måttbandet snart hittas , iofs så märker jag ju på byxorna att dom sitter lösare nu än efter jul 

Nu är det tydligen dax att förflytta sig ifrån sköna soffan & JAVA KOPPEN 

///

CIAO PÅ ER 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar