Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 10 november 2016

När man "står och väger " på något ben & annat

När orkanen sätter fart oavsett anledning 

Kan det ibland vara svårt att veta vilket ben som är stadigast 
                   & 
Bekvämlighet är nära 

Men visst är vi svenskar (japp jag kanske generaliserar ) lite fega /larviga 

Men 

Balansen är ganska viktig 

Men visst är vi ibland lite rädda & tar detta alternativ ist 

 För vem vet vilket ben som är bäst & törs jag stå osäkert 

Eller "handen på hjärtat " 
Hur är det med ansvar ?? 

Men inom tid är vi nog där på olika plan - erfarenheterna 

För vem gör vi olika saker 
Fundera på det 

Om jag just nu pratar POLITIK 
så är svaret NEJ 
även om jag gillade denna bilden 
---

Var på föreläsning med anknytning till Värdegrund genom mitt kommunala arbete ihop med några kollegor 

Visst kan det ligga i personalens intresse /ansvar 
Att se till att Kalle ,, eller Anders ,,, oavsett handikapp inte äter chips varje dag typ 2 påsar även om han är vuxen 

Kan säga flera exempel som INTE Han Per Johansson FRÅN goda teatern  Hudiksvall 
Japp glada huddik tog upp 

Som behövs funderas över 
----


Åter till ordningen 


Detta fria jobb som iofs innehåller 
Struktur och tydliggörande 
Kanske ska stå omvänd ordning 

JAPP DET SKA DET JU 
 Tydliggörande struktur 

Jaja 
Här på torpet iaf kan jag välja bilen bild jag vill 

Haha (personalens låda ) 
Så här är det för brukaren 
Och efter där blir det ev 
#toalett 
#utflykt /promenad /fika 

Japp även vintertid är det promenad & fikakorg 
Sedan att skottningen är lite sisådär och balansen sätts på prov 

---
Å 
MEN MEN 
 Samtal ska ringas &varför görs inte detta ??? 

FRAM  med lite power & SÄG 1 ELEMENT TILL MÅSTE FRAM NU !!!! 

Eller är det även där svårt att veta vilket ben du ska stå På under
Samtalet 

Jäkla tur jag bytte och jobbade "extra " 
---
Lite annat 


Dagens #selfie 
Eller förrgår , jag gillar verkligen 
snapchat den tar fram precis VAD SOM HELST UT bilderna 
Här är jag jätteglad att min dubbelhaka försvunnit 


---
Tänker inte tjata om massa saker typ 
Vädret 
Tiden som fortfarande är dåligt med ,
Och önskan om storvinsten på lotto

 Men
 så slapp jag blivit (menar inte i kroppen /huden nu ) 
Utan 
I måndags hade jag ju liten tanke  att 2 mötes anteckningar skulle skrivas 

Men inte gjorde jag det 
Utan jag njöt av att vara lite ledig ifrån just  den biten (ideella ) 

Sedan gjorde jag nog planeringen iaf till 60 % 
Kollade hotell tills då jag tagit semester för att ha semester 
Men bokningen blev aldrig av 

Överlåter det till Maken 
Japp 
Han är "byxad " att fixa det 
Måste bara räkna in ungdomarna & tydligen enl hotellets tanke är man barn vid 18 år ??? 

Kan bli kul att säga  till Fillen 

VI RÄKNAR DIG SOM BARN  NU PÅ ÖVERNATTNINGEN !!! 
Men följ gärna med oss ner till baren efter incheckning 
         & 
DESSA JÄKLA INCHECKNINGAR
maken gör här & där 


Så håller jag på att skicka och instagramar 
Så jag blir tokig 
Haha 

Skojar lite , men erkänner jag saknar honom faktiskt ,,, 

Dock fick jag Ju påbörja 2017 


Ett litet utkast till nästa möte 
Nej JAG GÖR INTE Word dokument 

Letade efter en bild i mobilen & visst fanns /finns det att välja mellan 

Typ 

Mutor ?? 

Eller 

Och massa bilder på kaffe & rött vin 
Maken som lagar mat  mm mm 

Och även en 
SPARK I ARSLET 



//ciao på er 

1 kommentar:

  1. Varför får jag känslan något är på gång hos dig . Du brukar stå stadigt ju

    SvaraRadera