Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 29 maj 2017

Snabbfika & andra tankar


Måndag i kalendern & insikten att ännu en helg passerat


 
Denna hade jag med mig och lite annat för att mitt lilla kontrollbehov skulle stillas 
Men vi börjar i "rätt ende /enda" 

Japp denna fick läggas ut på fejjan 
Tänker inte bli bitter men lediga dagar och foton fick jag leta otroligt mycket efter 
Men men här är det iaf semesterstund 

Båten från Estland kom till Stockholm 10:15 fredag 26.e

Vid 15-tiden lämnade Maken & ungdomarna huset (mig) för färd mot Hallsberg och helgens körning för E och uppdrag för Maken och dottern, då hade jag startat en tvättmaskin och fixat kaffe /tårta och något paket hade öppnats , när sällskapet avlägsnade sig packade jag lite åt mig själv 

Så här blev min (våran) fredag, tyvärr inga foton från min aktivitet, men hunden vägrade flytta på sig iaf  
Men kan bjuda på denna 

Så såg jag ut måndagen 22/5
Ok tillbaka till lördag & återigen totalt ensammast i världen!!!!! hemma alltSå 

Och selfie , tror nästan det var 2 kilo damm som lossnade från håret , och öron/ögon

----
Söndag började så här 
#nedrealtanen #kaffe#slapp 
Resten av dagen fylldes med plantera blommor & assistera och stötta maken och annan föreningsmänniska,,, genom mobilen 

Bjuda mamma på mat och dryck och fika 

Sedan började den långa ganska jobbiga  väntan på familjen,,, 
Eller så kan vi säga sovsällskapet för några timmar dom anlände ca 23:20

Måndag 07:00 åkte jag mot jobbet &  Maken något senare för att hinna lite med sitt jobb i M-lund  innan färden tillbaka till Estland,,, 
Suck och pust på den från faktiskt oss båda eller kanske övriga medlemmar i huset 
---
Och så är det bara 2 dagar kvar tills min chef vill höra ifrån mig 
Alltså tillbaka till tryggheten och kvällar /helger röda dagar 

Eller veta till 22/12,  höstlov och lediga helger och börja nya terminen att be om ledigt 2 fredagar pga #vardagenpåhelgerna 
Jaja säger som Maken tur det är 25 timmar /dygn 
---

Ciao på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar