Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

söndag 5 juni 2016

Premiär UTAN mig

Hjälper inte att  vara Bitska Bisan nu ,, 
Utan verkligheten /vardagen är den som beslutar 

Iofs ska jag dra tillbaka mina 3 semesterdagar då jag inte ska jobba måndag heller 
Jaja åter till rubriken 


Denna /detta lämpliga paket fick jag i morsdagpresent av min familj 

Den skickade jag självklart med grabbarna 

Missade ju även premiären med nya vagnen 

Maken byggt en soffa - säng 


Ett lite avlastningsbord 

I andra  ändan ser det ut så här "orört " 

Lite nytt överdrag på spis mm i  köket har han fixat också 
 
Så nu när premiären är gjord & jag blir bättre 
Ska vi fixa några små detaljer 

Men grymt stolt över jobbet med allt han gjort denna veckan & tidigare

Grabbarna åkte som sagt iväg för den   helgen  jag längtat efter sedan 2015 
2-dagars folkrace Nyköping 

Då tänker  ni säkert  
SÅ HIMLA kul med egentid son /pappa ,,,

Tycker väl iofs jag också 
MEN 
Bättre låter väl iaf 
Sonen har båda sina föräldrars fulla uppmärksamhet denna tävling 

Men på något sätt blev det inte så dumt ändå 
Då det blev egentid mamma/dotter 

Eller stämde ju bara lite 

Då vi båda var sjuka fredag 
Fri tolkning på "flamman " 
Men fy faan kan jag säga 


Dock var hon så duktig fina dottern som fixade olika saker och hon var mycket piggare lördag apoteks besök  var ett faktum 


Inte alls dum i smaken faktiskt & välbehövlig 

Och visst köpte hon åksjuketabletter för egen del 

Dess 3 underbara vännerna har 9-årig skolgång och vänskap med sig 
OCH allt vad det kan innebära 

Som förälder har vi ibland slitit vårat 
hår (jag då ) 
Skrattat , varit ledsna & helt oförstående över saker ? 

Tråkiga föräldrar enl dom 
Jaja
Skolresa med äventyr & övernattning 
Väntas dom  efter några mil i "minibuss" 

Så mitt sällskap denna söndag 

Ingen obehörig kommer upp på altanen iaf 

Så med detta säger jag godnatt
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar