Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 15 september 2014

Avbrott i planering !!!!


Vill bara påpeka att mitt privatliv skiljer sig väldigt mot mitt arbetsliv 

På mitt arbete är det struktur & planering till 100% 

I mitt egna privata då tar man det lite på en höft 

Kollar man i min kalender skulle man nästan kunna tro annat ??? !!! 
Ha ha 

Då det så "prydligt " står tider och annan text 

Jag är VERKLIGEN ingen planerare men får absolut ihop det ändå ,,, 
Jaja 
Tillbaka till rubrik = syfte med inlägget 

I min / vår kalender har vi fått "stryka" lite jobb inom fritiden 
Känns sisådär faktiskt 

Men men vi fyllde på med annat JU 

MEN MEN förra helgen 6-7/9 då vi skulle ha haft uppdrag , men tyvärr inställt ,, 

Så fick vi trevligt besök hemma på fredagen & så blev det även en runda till svågern ,,, 

Lördagen blev låååångfrukost & så lite fix så var vi iväg mot ett ställe jag faktiskt inte minns jag varit på 
Maken var iaf där innan vi började "hålla ihop " dvs han kan Ha varit innan augusti -96

Dottern var med kompis för att sedan bara övernatta hos storebror i Vimmerby så mellanbarnet fick oss föräldrar för sig själv (kvittade iofs) ha ha  

Men på en Åker hamnade vi då man inte fick köra in i depå ?? !! 
Nja det var faktiskt trångt ,,, 
Men här ställde vi upp i kvälls solen 

Då jag inte tål dessa RÖDA 
Så skulle vi ju även grilla lite 
HM 
5 personer & lngen som röker så vi jobbade verkligen på att få lite eld ,,. 



Vinkelslip , svetsa lite , bensin på papper. 

KLART VI LYCKADES 
utan att bränna hela Gärdet 


Jaja trevlig kväll med snack med andra likasinnade 

Söndag & publik på planering 
Hade ju peppat annan förare för frågor till mötet !!!! 

Japp någon som var påläst blev kommentaren OCH ++ till dig Josse ha ha 

Min älskade make fick säga till mig att ANDAS 
Jag fixar verkligen inte svammel 

Jaja igång kom tävlingen iaf 
Jag blundade en stund ,,,
Men VAR BARA tvungen att ifrågasätta lite 

Så detta med att Östergötland har lite egna regler 
det stämde ju 

Vi var ju kvar hela tävlingen då vi ju letade bil till sonen 
Men tyvärr förlorade vi några hundra lappar 

Ny helg 12-13/9 

Kvalitetstid med Maken , dottern till kompis i Jönköping så hon var ju  i närheten 
Trevlig grillkväll även denna kväll (inget foto) 

Härligt ljud att vakna till ,,, 
Frukosten hade ju som sagt en dimma av bensin över sig 
Det upplever man ju ej på "hemmaplan" 

Vilka underbara människor man möter , tackar för vårt Srmesterrace & ser fram emot nästa tävling 
Min uppgift var sekreterare åt maken + ytterligare observatör 

Klart man var nyfiken på detta förarmöte & frågor 
Lite svammel även där ,, 

Tyvärr ville ej "kardan" hålla för vårt sällskap så blev inte så många heat 
Men vilken körning iaf 

Plånboken var laddad & denna blev iaf VÅRAN 
Den lila/ gula i bakgrunden fick annan ägare 
Men det gjorde absolut inget enl R 

Jag gillar verkligen detta livet även om jag håller på att 

Gå i taket på olika saker 

Nepp hänger inte ut speciella personer 

Men 3- bils heat , spårbyte , däckrens 

Och tävlingsledare som är på andra ställen än vad jag tycker är deras plats 

Det ger mig och mina kollegor bara bättre känsla , då jag vet att jag ej är ensam om att tänka &tycka

NEPP anser inte alls vi är felfria MEN VISSA SAKER är bara så 

Helgen som är i slutet av denna vecka  så får nog husvagnen agera övernattning för kräftfiske (utan mig) 
Då plikten i kommunen förväntas jag är där 

Sedan plötsligt så blev ju lördagen 27/9 också fri ifrån Folkrace

Så jag undrar vad vi ska hitta på då 

// ciao på er    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar