Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 24 september 2014

Den "ena " tog & "den"andra gav och annat


Tror min dotter är ganska så lik mig !!!
Menar inte till utseende för det vet jag redan 

Jag erkänner jag inte förtjänar vuxenpoäng idag ,,,

Av respekt för oss båda så säger jag bara att vi inte var toppen vänner då hon gick mot  skolan 



  Och denna bild lade jag på insta



Jag snodde även bilden !!!!!! 

Jaja 
Med lite kaffe i koppen / kroppen tog jag tag i disk & tvätt 

Då sonen kom upp som hade senare skolstart 
Hade han ju plötsligt inga kläder !!!!!!

Men hittade allt en tröja som han frågade om man kunde stryka !!!

Så han tog fram järnet 
OCH GIVETVIS 

VAR HAN JU TVUNGEN ATT GE MIG EN DUSCH 
När han var på väg att få upp värmen så vattnet var kallt 

Och sedan sådant halvFJOLLIGT SKRATT
som en tonåring har ibland blandat med 1/2 målbrott 
Ha ha 

Så idag har dom 2 yngsta berört mig på olika sätt 

Vi byter ämne ,,

Igår var vi på introduktion inför att bli handledare i bilkörning 



Vi hade lite teori och samtal , åkte även på övning i typ av broms sträcka och avstånd till framförvarande bil 

Insåg ganska snabbt att det bör man tänka på OFTARE  

Gruppen fick även ett RIKTIGT 
SKRATT ANFALL 

någons anhörig fick en tanke vurpa OCH SA ATT EN ELEFANT 

    VÄGER 30 ton ,,,,,, 

Men skratt anfallet var mest för svarat ifrån eleven 

Men herregud VET DU HUR MYCKET 
  
  1 ton är 

Jaja , blev sansad stämning efter en stund 

Det är lnte klart ännu att Sätta lilla Fillen bakom ratten , var hälsoundersökning och lite byråkrati först 

Nytt ämne igen 

Jag har börjat att checka av lite inför vår tävling 4-5/10 

Och är nästan klar med "önskemål" med schema fram till V 4 - 2015 

På posten kom det ett brev ifrån högre makterna 
Statistiska central byrån 
I makens namn som vårdnadshavare till sonen 

Ang media 

Har ej läst så mycket , men på något sätt känns det som jag hade haft bättre koll på vissa frågor 

Undrar om man ska svara gemensamt 
T.e.x  1 fråga 
Vet du om ditt barn kan se porr 

Hm 
Han har egen mobil med surf ,,,
Han Är 16 år 

NEJ JAG säger ej det är ok att surfa runt eller dregla över filmer ,,? 

Annan fråga 
Är barnet medveten om hur man skickar sms ?? 

Och flera andra frågor 
Jag tror det var frivilligt 
Så vi får väl avvakta om det besvaras 


Nytt ämne ,,

Förra veckan var det lite fix 
IFRÅN DETTA 

 TILL DETTA 

Tävlingen fick blandade resultat då bilen delades 

Men en 5:e plats i A- final 

Det var 2 ggn jag var i den klubben , och återvänder gärna igen 2015 

Varje uppdrag är lite olika beroende på vilken sorts tävling det är 
Och även kollegorna 

Bäst gillade JAG min kvinnliga kollega förra helgen ,,,,  K 
nog om det 

Jag hoppas också att just denna klubb hittar ett sätt att ta tillvara på kunskap som finns hos andra medlemmar , och även att dom verkligen tar tillfälle att besöka andra tävlingar 

Jaja nu tar jag någon dags pause i tänkande & planering 

Hoppas ni haft / har en skön onsdag 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar