Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 16 december 2013

Att glädjas , men också hantera rädslan


Klart att alla Vill glädjas tillsammans åt saker / personer 

Och visst finns det massor att glädjas åt 

             Vi 
behöver inte tänka efter så himla länge 

Men ibland för  att komma till glädjen 
Kan vi behöva 
Möta vår värsta fiende ,,,,?

    Japp jag pratar om rädslan 
     Att möta den & hantera den 


Rädslan över att du , han/ hon kanske 

Inte överlever detta 

Ibland blir man så  rädd  att man blir totalt vansinnig över situationen ,,,,,,

Vi ska också lära oss vara tacksamma över vad vi har 

Det kan vara svårt i vissa situationer 

Jag är ibland onödigt sur över saker 

Ibland är jag likgiltig 

Ibland tycker jag lnte alla förtjänar så mycket beröm 
då All sanning inte kommer fram 

        Men klart jag är tacksam 

*Att jag har en livspartner även om jag kan bli tokig på honom 

*Över att våra 3 barn är här och att vi har Tulia 

*Min syster just nu mår bra

*Att jag har en mamma i livet 

*Att jag var "pappas flicka "  

*Att makens alla syskon finns där 

*Att jag har vänner 

  Men att alla dagar glädjas 
det kan jag lnte 

Då jag vet att vissa saker kan ändras snabbt 
 telefonen ringer 
 Och något gör att 
Rädslan 

Är tillbaka 

Vi kan förlora någon på vägen till 
Att glädjen ska övervinnas 
Eller är det 
Rädslan 
Som ska övervinnas 







1 kommentar:

  1. Dessa blandade känslor som kommer
    Men så rätt du har att vi vid olika tillfällen måste utstå lite för att glädjas . Nu vet jag att du inte pratar om typ förlossning för att glädjas åt barnet
    Men jag önskar du kan lära dig hantera sorg eller annat på bättre sätt

    SvaraRadera