Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 25 juni 2014

ÄNTLIGEN


Dagen var slagen & träff med kollegan var bokad ,,,, 

Körde sakta förbi huset (pappas , men stirrade rakt fram ) 
Och körde uppför backen & tänkte det här är lugnet ,,, 

In i stugan tryckte / stängde / startade       PÅ

Kopiatorn 

Satte i sladden till vattnet & kaffet 
Vänder mig om 
          & 
SNACKA OM MIN FÖRVÅNING 
   
denna korg stod där 
Och  självklart ivägmed ett sms till 
Kollegan 

Som ju vet vilket kakmonster jag har .så hon var ju i butiken och handlade 


Vi satt en stund tillsammans och hann faktiskt småprata innan någon mobil ringde 

Med dessa ord säger JAG
ÄNTLIGEN 
Har någon fattat att vi vill ha fika när vi jobbat 
Idiellt 

Och ska jag vara "ärlig " så slank det ner en boll i väskan 
För jag ville ju vara topp inför samtalen 

Ciao på er 

2 kommentarer:

  1. Är det snart dags för erat eldprov detta året

    SvaraRadera
  2. Ny här hos dig men antalet i korgen måste väl ha räckt om ni bara var 2
    och vad är det för kollega för som jag förstår gäller det inte något jobb utan annat . Lina

    SvaraRadera