Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 11 juni 2014

Laddade batterierna , jag är inte så bra publik





En ledig helg (jobbade fm 6/6) och på #fotoutmaningjuni2014 var det #svenskt 

Min tolkning 

Ala'familya fixade och trixande , då på onsdagen  förra veckan plötsligt sonen får för sig att köra 
Folkrace ,,, 

Så dottern åkte till faster över fre-sön 
Och vi åkte mot Lessebo 

Så fort husvagnen fick ner sina stödben 
Så hällde jag upp lite !!!!!
I koppen 
Ha ha 



Oj vad många som hade frågor om söndagen som Jag ju i tidigare inlägg velat göra om  !!!

Nu till  LADDA BATTERIERNA 

Juniorerna började båda dagarna 

Massa rafflande heat på banan , på varandra , utanför banan 
Tror Fille kom 1:a , 3:a 2:a 1:a ?? Dag 1 
Robin 1:a 1:a 1:a och en direkt uteslutning på tjuvstart 
(no comment) 

Just tjuvstarterna  var spännande 😉plötsligt något heat lös en lampa lnte så ofta !! 
Och ibland kunde 2 förare "vinkla " sin pinne & någon annan åka ut ? 

Hade samtal ang detta med T &T från egna klubben 
(Våran) 
Japp enl dom  hade visst Felix lurat dit dom 
Ha ha 

Jag var inte på mötet och hörde vad "chefen sa " 
Men enl andra ( ej Karlsson , Ericsson , Klingstedt ) 
Så den som nuddar pinnen åker ut ? 

Fick jobba lite med bilen under dagarna 





En bra lördagskväll hade vi också , med grillat 




Det var samling av olika människor hos oss 
Mest kul är våra juniorer & sammanhållningen 

Söndag 
Här tror jag det fanns många funderingar över finalerna 
DÅ både "tvåååföörtion" och Saaben  skulle gå dubbelt 

Felix var direkt in i A- final 
Dom andra var i B-final 
2 av dom vann och klev  Upp till A-final 

Där det gick vilt till !!!! 
Och lätt att tappa bort sig 

Men detta fick Felix med sig efter lite styr 

      För sin 3:e plats i A-finalen 

Rätt eller fel ? 
Tänker inte hänga ut någon här men vissa funderingar rullade 
            
                          &

Detta är lite av övriga samlingen 


Måste erkänna att jag inte är så bra på att vara publik 

Men jag var ju ledig & inte i ledningen ,,, 

Men vad härligt det var att se andra anhöriga vid publikplats & lyssna på funderingar tankar på vad som hände eller inte hände 

Och vilka förklaringar det fanns av alla slag 
Både konkreta & vilda gissningar 

Hörde saker som jag gärna velat ta tag i , men men 
Fy faan så korkade vissa är 
Iofs inget nytt 
Men nästa ggn då plattar jag nog till ,, 

Men detta är ju typiskt svenskt !!!!!
Gnälla 

Och prata skit 

Just nu är jag lite förväntansfull inför nästa tävling även att den är en utmaning till sin spets 

Mina batterier fylls också på av samtalen av v 28 

Har jag anmält mig rätt ?
Får man önska dag ?

Får jag plats på camping ?

Bl.a. Bl.a. 
Vissa frågor minns jag knappt 
Ha ha 

Jaja 
Tack för mig just nu 


 











1 kommentar:

  1. Kan tänka mig det måste vara svårt för dig att vara publik , Fast jag tro du behöver se andra sidan också . Ser också ut som ni hade det trevligt
    När blir nästa körning av dina grabbar

    SvaraRadera