Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

lördag 28 november 2015

Jag kommer ALDRIG ,, och mysByxan & rött vin



Har så svårt att tänka mig den kvällen eller även dagen ska komma och /att jag säger 

Gud vad härligt med ENSAMTID !!!! 
gillar typ av artikel 

Att ENSAMTID är något fantasi ihopsatt 
Ha ha 

Sedan kan jag ibland säga kvalitetstid ,,, 
Och eller så kan man säga "bonus " för det handlar till iaf 80% 
Ang vår fina lilla goding 
Eller alltså makens barnbarn 

Som sist vi träffades hade  NOG hört "något " AV NÅGON 

För hon undrade vad min mamma är till henne ?  

 om jag ville vara hennes extra mamma Eller ska hon säga extra Bisan och eller extra farmor 

JAG försökte  SÄGA 
jag är Bisan för dig och du vet det 
Vill du själv säga extra får du det 
Hon var tyst en 
Stund ,,, 
Sedan säger hon 
Du är mitt extra och jag är din Tulia 

Ha ha 

Jaja nog om det 
Åter till rubriken 

När jag typ insåg att detblir nog glest   
I soffan ikväll 

Funderade jag på 
Herregud är det någon som vill gå hem tidigare från jobbet 

SÅ KAN JAG STANNA !!! 
Kanske vaken natt också 

    Jag hatar att vara själv hemma

Så ikväll kommer JAG KANSKE ROPA   
upp hunden i sängen 


Jaja 
Bara för att man kanske blir ensam till middagen  
Behöver ej betyda att det inte blir gott 

Så äggröra med bacon /ostMassa och tacosmör & oliver 
Tillsammans med lite rött vin 

Perfekt middag ca 21 efter att alla kläder (nästan ) åkte i tvättkorgen & mysByxan åkt på och en lagom urtvättad tröja fick bli "dagens " kvällens 

efter klockan ringde 05:10 
För fix & utkörning av frallor med dottern och kompis dvs samling 06:00 ,,, 

Leverans på 22 ställen 

Sedan en extra kopp kaffe hemma innan 

Facit 
Från  betalda kommunala arbetet med arbetstid 
Fredag 7-20:30 
Lördag 8:15-20:30 

Sedan hittade jag denna 

Och tänkte NEPP 
DET VAR JAG INTE ALLS 
utan jag klarade semestern och allt precis "lagom " bra 

Men sedan kom september /oktober 


Verkligheten fick /får mig ur balans 

Eller ha ha 

Sallad innehåller faktiskt  kolhydrater och det är inget kroppen måste ha överflöd på 

 NEPP INGEN DEBATT ang det ,,, 



Med detta lilla inlägg söker jag  "inte INDIREKT " 
tycka synd om lilla ensamma Bisan 
Med enbart hunden hemma 
Utan 
Jag försöker fördriva tiden 

Ha ja 
Hoppas ni alla får en härlig helg , och jagbehöver  verkligen inte ha dåligt samvete imorgon då jag missade köpa nya fina höga ljus till staken 

Jag tänder bara uppsättningen från 2014 
För den var ju knappt använd !!! 
Så frågan är vad gjorde vi mellan 4:e advent 2014 till jul ??? 
För det ljuset var ju inte ens tänt 

Men är ju jättebra för då är det ju 1 nytt fint -högt rött ljus att tända imorgon 

Jaja 
Snart 
Kanske 

Jodå 
Jag är ledig 24/12 

Ciao på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar