Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 1 februari 2016

Suck &pust , semlor

Jag borde ju verkligen inte alls sucka och pusta då maken är på svensk mark efter 11 dagar i Grannlandet Norge ,,,  Iofs inte hemma ännu 

Men tankarna dom är i lite obalans eller hur man ska förklara .  Tänker inte gå in för mycket då jag ju vet att tolkningen kan bli så himla fel 
Men fy vad trött jag blir ibland på olika människor , jävlA skitsnack och dravel . Och i en grupp på 3 st  och då två av dom ingår annan grupp så kanske den 3:e får finna sig i vissa beslut ,,, grr
                           Så nu släpper vi det 

Idag har jag kollat min mobil så otroligt många ggr  av olika anledningar # fuckcancer 

och har han ( maken ) lämnat Norge 


Min tanke igår kväll var ATT GUD SÅ SKÖNT jag och ungdomarna äter frukost tillsammans !!! 
Ja eller hur ,, Fillen sms ca 21:00  jag kommer hem imorgon ist 
Iofs hade jag redan haft tanken 

Men men idag då klockan ringde gick jag ner &tände ljus fixade lite annat  & givetvis puttrade kaffebryggaren och inväntade dottern skulle vakna ordentligt och då få hem sonen till frukost 



Ack vad jag misstog mig , sonen åkte direkt till skolan sa han vid efterlysning av mig 

Lagom dottern klivit ut sängen ringer telefonen 

20 minuter senare har jag bytt kläder , stängt av kaffebryggaren och beställt chaufför till dottern 
OCH STÄMPLAT IN MIG PÅ MITT  JOBB 
Nej har inte stämpel klocka men dvs har klivit innanför dörren och slänger i mig lite kaffe innan strukturen och schema tar över min LEDIGA LUGNA DAG TILL 14:00 .

Så min lilla planering över den dagen får jag skjuta upp till ev torsdag , jag som hatar att skjuta upp saker även om jag inte är direkt planerings person 

Jaja lite extra pengar är ju alltid bra ,,, 

Hämtade ju iaf båda ungdomarna efter skolan , lagade mat innan jag var tvungen att åka en sväng 

Kom hem senare än jag tänkte & Maken kommer inte alls hem den tiden vi trodde 
        SÅ DÄRFÖR +massa annat gör att jag känner den "där " Bitska Bisan 
Hon är f*n i närheten 

Jag jobbade ju då igår som om det är ovanligt ???   !!!!! 
Nepp inte alls , just nu suck även där på helgjobb 
Jaja 
Nu ska man ju absolut inte klaga över gårdagen om du nu gillar semlor och fika . Jag försökte  säga lite fint MEEEEN 

Jag försöker ju hålla igen & får svaret VARFÖR GÖR DU DET DENNA SÖNDAGEN 


HA HA tack min fina vän C att du respekterar mitt val eller visst JA DU GJORDE ju inte det

Jag åt en halv semla men drack betydligt mer kaffe 

Nu när vi redan är på jobb  gnäller jag lite till ,,,, men inte på själva jobbet utan tiden det tar 
Ha ha 
Bara för att jag KAN SÅ knappade jag in 6 veckors ledigt ??????  Dock inte 
i sträck &jag tog  sedan bort 2 av dom 
Men det var roligt att se många dagar med färg  ,,, 

Men men om nu maken får vara kvar på sitt  jobb kanske han kan åka Fiji öarna nästa år för då kan jag ju vara ledig eller så har jag hört det funkar med tjänstligt för att testa annat jobb 
Japp testa lyxhustru !! Han får gärna åka 2016 också  frågan är ju bara vilken jäkla månad då ?? 

Jobb ja 
Sonen pratar jobb och dottern också och jag tänker herregud hur hamnade vi här 

Den som inte jobbar är hunden , den slappar mest eller sitter som staty i fönstret, tanken fanns förra veckan att ev köpa en till ??? 

Men allt blir inte så lätt då kommunikationen drog ut på tiden så någon annan blev ägare till den 
Det känns helt ok faktiskt . 

Nu blir det inte mer gnäll utan jag tar nog med min halvtrötta , bleka kropp till övervåningen och Zappar på dosan , Iofs kommer jag sucka då sängkläderna ej blev bytta !!!!! 
Och visst borde jag gjort lite annat då gratängen puttrade i ugnen än att leta efter mail och hoppa ur jobbarkläderna 

Men det kommer en annan dag och den dagen är snart här (tisdag ) 

// CIAoO på er 
Skojar lite Tänker inte lämna mina ungdomar ,,, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar