Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

söndag 6 mars 2016

Hur svårt ska det vara ,,jobb & skitväder


Känna sig vilsen ,,, 

Just nu är det mycket helgjobb , 
Eller vaDå nu 

Sedan maken delade sin tjänst  eller vad vi ska kalla det ??? 
Är lediga helger inte så värst många !! !!!
Dvs lätträknade 

Denna lade jag ut på fejjan i fredags på makens sida 
Fick svaret  
Väck mig 7:30 
& snälla frugan ställde om sin klocka (från  lite sovmorgon  ) så den Ringde & han kom iväg mot mytt jobbpass och kvar blev jag med en javaKopp vaken 1 timme innan jag tänkt gå upp 
Ha ha 

Äntligen fungerar vårt play på boxern 
Eller iaf till 80 % 
Herregud över 1 vecka och  6-7 olika chatter 2 samtal 

Mest komiskt är även att både I chatten/inloggning  och vid samtal "knappar" man in kund nr 

  Dock är det "det " första som frågas om ??? 
Och hur svårt kan det vara att kolla vad deras kollega svarat innan 
      Jaja 
Nu har jag iaf kollat på 1 film 

Nytt ämne ,,, 
Klart jag gillar att sonen umgås med kusinen & håller Mekandet vid liv 

 MEN NÄR SKA HAN VAR HEMMA DÅÅÅÅÅ !!! 

Dottern  Och jag ska väl iofs inte klaga då vi fått umgås 

I fredags blev det en liten snabbrunda till Vimmerby , så texten på påsen ljuger 

Men tog inga  tider   att tömma plånboken ,,, 
Middag blev det givetvis också 

Även matlåda då jag ju också jobbat denna helgen 
 
Svårt att säga om Fredag eller lördagens middag var bäst

Men efterrätten lördag till kaffe & nya Beck 
  
Japp kände mig som en svullen 
Julgris ,,,, 

Denna söndag såg ut som många tidigare år 
Kaffe & Vasaloppet med maken Som sällskap (en stund så starten iaf gått ) 

Då plikten även  kallade på mig denna dag så blev det sporadiskt tittande /lyssnande mot slutet ,,,, 

Efter faktiskt någon bra dag med trevligtväder

Blir man ju bara så besviken att titta ut 
 
Detta sliter i mitt kontrollbehov !!!! 

På tal om väder & lite nytt ämne 

Hoppas jag på lite bra ledighet i sommar då svågern gärna lånar ut deras husvagn som kommer vara uppställd &jag faktiskt ev  
planerar  1vecka semester i augusti 
    
    Bara för att jag kan 

Sedan hoppas jag ju på någon annan dag också med blandat innehåll

Känns som semestern skriker på mig 
    Du måste försöka vara ledig mera 

Bjuder även på denna bild 
som  äe klockren 
Dvs detta är vår dotter till 300% 
Då jag ibland ska "slänga " in hennes kläder i tvättmaskinen OCH dom ligger ihop vikta i tvättkorgen  precis som jag vikt dom tidigare i veckan och lagt på hennes säng 
!!!! ?????? 

Ny vecka snart i kalendern (30 min ) till måndag 
Med blandat innehåll 
Starten på måndag önskar jag iofs kunde varit annorlunda 
Ja ja 

Och jag borde fixa sist check för intresset 
Bl.a. Bl.a. 
Och till visa del 
Blä blä , vad f*n är detta nu 
då som ev kan  Dyka upp
 
Tur att även positiva saker plötsligt händer utan att behöva spela på Keno eller skrapa Triss 


Nepp har inte vunnit utan bara en känsla som är spännande 
Nog om detta , så hejdå söndag och vecka 9 

Jag är ganska nöjd med er 
// 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar