Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 5 maj 2016

Täcket över huvudet , Vanlig dag & lite annat


Torsdag röd dag och klockan ringde runt 06 som vanligt , försökte att inte vakna för mycket 
Men puss &kram iaf till Maken som hade arbetsdag idag 

Denna helgen har vi vetat länge skulle bli JOBBARHELG för honom ,,, 

Och nu med facit i handen är det ju helt ok eller blev det ju ok 
Blev ju en ledig "ledig dag " (inom intresset ) 

SOV EN STUND TILL 

På tal om intresset 
Detta var otroligt kul 
Tror till 98 % 
Att under sonens 4 år har han varit 
Nr  1 att anmäla sig först 3 ggr

2016 erkänner jag var slumpen 
Då kollegan hade problem med publiceringen 
Annars något år vet jag att mobilen var laddad och allt ifyllt , och båda mina pekfingrar tryckte typ samtidigt 
Ha ha  

------
Sonen börjar visst bli stor & mogen att delta i familjens tävling 
Dvs 
Soltävlingen mellan oss vuxna 
Och Maken har tjuvstartat med att hjälpa sonen 

Återstår att se resultatet i augusti 

Dock kan jag ha fördel mot just Maken någon dag nu 

Och Maken ska vara inomhus 
Ha ha 

-----
Då vi fortfarande undrar vart alla våra kläder är 
Eller just nu mest grabbarna ,,, iofs är sonen helt övertygad att maken glömmer alla kalsonger på olika hotell (fri tolkning ) 

Så blev det AKUT shopping på netto idag 


Japp 2 "turkosa " till Felix 
4 kaffemuggar till #vardagenpåhelgerna & någon Korg
Till ev grönsaker mm 

Så bara SÄGA 
hejdå TILL  Fillen fick jag säga lunchtid då han drog mot Laxå med Något stopp på äventyrsbad med E och hans familj 

-----
Igår var det grillning 

Provsmakning av rökt sidfläsk 
Fina Maken fastnade på bild ,,, 

Klart gudsonen skulle kasta pinnar i sjön 

----

Då huset blev tomt & hunden rastad 
Skaffade jag mig några "vänner " en stund 
Så skönt och välbehövligt 
Men jag är Ju skitdålig på att vara ensam & ledig 

Imorgon ska jag nog ta 3 lååångpromenader med hunden & kanske klippa gräset 
Bädda rent tar också en stund ,,, 

Ha ha 
--- 
Tillbaka till verkligheten & vad den tyvärr påminner oss om vid tillfälle 


Jäkla sjukdom som tagit många människor för tidigt 

Dottern och jag började prata om vissa saker 
Så nu ska dagböckerna fram (svärmors) 
Där vi ska läsa hennes ord om min 1:a graviditet 

Jaja 
#carpediem

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar