Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 20 november 2014

Klart traditionen GÄLLER ÄVEN 2014


Inom nästan alla familjer finns det traditioner ,,,

Även hos oss 

På något sätt var det tankeöverföring med iofs någon timmes skillnad

Jag funderade på uppesittarkvällen och då vad som krävs av allihopa då jag har ett jobb att sköta 

Men det ska nog lösas 
Nepp jobbar inte kvällen 
 Utan dagtid 

Funderade på om VI måste bjuda eller om alla tror det är som vanligt 
                  & 
Klart det är som vanligt
Fast vi bör ju kolla så våra släktingar & vänner förstår det 

Fick iaf frågan igår av svågern
Om det blir  tradition även iår så det är ok att dyka upp . 

Just i dagens läge vet jag inte vad som skulle kunna sätta stopp för vår tanke 

Sedan är det ju absolut frivilligt att komma till oss  eller hitta på saker med andra eller egna mysTimmar 

För även om det är tillfällen som betyder mycket tillsammans för flera människor & familjer SÅ är det varje familjs val
Och olika saker gör att valen ändras 

Vad passar oss bäst ? 

Men jag vet iaf att JAG skulle (nog) inte 
Åka till någon annan i 1:a taget och spela Bingolotto  23/12

Inser också att det snart är dags att tänka igen massa andra saker som berör flera än mig själv ,,,,

Jaja 

---------///

Och annat ämne inom tradition 
Så är just nu debatten IGÅNG gällande lucia 
Hörde på nyheterna att endast 1 kandidat var inskickad 

Iofs var ju det i Lidingö & det känns väl som att "experten " på tv hade rätt 
Att ungdomar ser inte sig som Lucia för att komma upp Sig i societeten 

Utan det är BIG BROTHER & paradisehotell 
Som är dagens "lucia " önskan ,,,, 

Såg / ser ju också på fejjan att vissa kommuner tar bort på dagis 
Iaf för minsta avdelningen 
Med motivering 
1-2 åringar sjunger kanske inte så bra !!
Men dom hade iaf en träff och samling för barn & föräldrar 

Har ej frågat Godingens mamma om hon vet något om deras tillställning 

Kan iofs fråga gudsonens mamma då det är på hemmaplan 

För visst är det något speciellt med dessa små tåg med tomtar & lucior och då pepparkaksgubbar & STRUTARNA på huvudet 

Och då vi pratar om julen så hittade jag detta foto hos min mamma 

Ha en bra dag & stressa inte upp er för att det regnar och ni eb börjat mes julstöket 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar