Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 3 november 2014

SÅ JÄVLA UNDERBART , men DRYG Tävlingsledare , lottningsfolk


Dagen började 

Kom  ner för trappen & upptäckte fel person i soffan 
Ha ha , ut i köket Trycka på kaffet , nerför andra trappan säga godmorgon 
Upp till övervåningen god morgon till MAKEN 

Klockan 05:10 drog vi hemifrån 
Denna hade jag som sällskap 
Och 2 personer inne i bilen (dragbilen ) 

Värsta jäkla regnandet på vägen , men fram kom vi iaf 
Och insåg att HELT konstig anmälan ,, ingen koll på licenser ??? 

Hm 
Uppställt iaf 

Sedan dax för förarmöte  pga regn stod det en lapp flyttat till "ladan" 
Det gillar ju jag förarmöte ha ha 

MEN HERREGUD så jävla dryg person 
Och sättet han pratade till folk som ju faktiskt inte varit där innan 
2 fakta funktionärer 
Biträdande observatör som sitter i en bil ? 
Inga frågor ,,, 

Jaja 
Fullt fokus på tävlingen ,,

Maken i 1:a heatet redo för start 
Det var ju Makens 2:a tävling 2014 körde ju iofs 2-dagars i Maj ,,

Blev nästan målfoto längre  fram 
Tyvärr gick bilen sönder i 3:e 
Men nog faan gasade han så gott det gick 


Sonen under heat 

Inför 3:e omgång LYCKADES ju arrangören få ihop alla 12 poängare (3st) 

Ingen ville ju släppa , men som tur va löste  det sig ju 

Iofs så GICK ju sonen till observatör och frågade om det verkligen var ok att bli omkörd på insidan av annan bil då Felix ju själv låg precis på banmarkeringarna !!! För att kunna hålla innern 

Svaret var lite svajigt !!,,,,
Men då lilla Fille svarade 

BRA DÅ VET JAG HUR JAG SKA KÖRA I FINALEN 
Så var det plötsligt inte ok 

Jaja här är han laddad inför Finalen 
Tyvärr gick klubbkompisens bil sönder då den delades i annan final MEN MED FIX och mekaniker så löste det sig , ett par meter MEN DRIVAXELN / knut gick sönder igen vid framkörning till plattan 

Vid val av startspår kunde jag slagit något hårt i huvudet på personalen 
Han hade så svårt att förstå att han kunde göra alla 6 då alla ju var där !!!! 
Det var inte bara jag Som kände HALLÅ varför stannar du efter 2:e person ALLA ÄR JU HÄR !!!! 


     I finalen DÅ JÄKLAR 
HÖLL HAN INNERN  SONEN och ingen kom ifatt honom 

Jag var inte precis på samma ställe som Maken , såg sedan foto på honom 
Älskade nervösa Maken 




Men DET BLEV ORO 
När personen som skötte varven följde "fel" bil !!!! 

Jag tyckte det såg lääänge ut för 2 varv kvar , funderade på vem "väntar dom på " kom på det & alla varvar den som puttrar runt 

Jag funderar är det 5 eller 6 varv i finalen , någon säger 5

Sonen passerar oss och känslan jag har är SKIFTA SIFFRAN FÖR FAAAN det är väl mål nu (i min värld ) 

Han får målflagga precis i sista sekund då NÅGON säger 
1 varv för lite !!!! 
Jag tycker det känns fel  , i min tanke är det rätt 

Jag vänder mig om SER tävlingsledaren , ber honom OMGÅENDE RINGA sekretariatet 

Hör i bakgrunden några vill lägga protest !!! 

hör också någon säga (om mig- maken) 

Att "dom " får vi inte med oss 

Jag säger ATT är det fel varv så körs det om 
Spara era pengar 

ALLA 3 som skriver VARV HAR 5 varv 
    
Så jäkla underbart & vinstpengar också 


 Han lägger 1 eget anbud , sedan inväntar lite info om prisutdelning 


Maken  & sonen möter tävlingsledaren och sonen frågar vart är prisutdelningen ,,

Får ett svar om du tänker efter vart förarmötet var så kanske du kan räkna ut själv ,,. 

Tur jag - vi inte inte bara var publik utan även mekaniker så vi visste vart förarmötet var !!! 

Även där tyckte jag väl att TL hade en attityd som faktiskt inte passar 
Jaja 


Denna dag och resultat , umgänge med yngsta sonen och Maken & KÄNSLAN inombords 

Så gjorde vi rätt val att faktiskt HA  HONOM SOm  PRIO ETT 
Just denna dagen som krockade med annat 

Han har åkt så många tävlingar utan vår direkta närvaro 

Och vi alla kände smärtan ifrån helgen innan 
Så är jag så glad att vi sa vi åker dit , pappa lägger tid i garaget 
Tillsammans med T 
Så fixar ni bilen 

Denna dagen oavsett resultatet för alla vet vi ju ATT allt kan hända 
Så hade han oss med sig 

Klart jag är mamma ,,,  

MEN SÅ SNYGGT HAN KÖRDE 245:an 

Kanske blir det vila nu 
Ha ha 

// 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar