Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 19 augusti 2013

Jag har ljugit , men ska köra / göra lite uppdatera


Hittade denna i utkastet 


Förlåt mig för jag lurat er att hoppa in här & läsa om mitt lilla intresse som upptar lite av vår tid och även andras i min omgivning
några har nog  iaf väntat 


Eller så låtsas jag väl bara att jag har läsare som väntar av olika anledningar

För att göra det enkelt ,skulle jag ju kunna skriva att v 28 var toppen och lägret i Kalmar och tävlingen rullade på  precis enl planerna ??????????????????   !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!har inget större att klaga på iaf 

Finns säkert flera tävlingar jag lovat att skriva om men inte gjort  ???

Jag ska försöka få ner lite om dessa händelser och då ju mina förhoppningar på helgen v34 som nu ser lite mörkt ut
Men tack K.L för du "rekommenderade" mig till Tävlingsledare

Kan iofs säga jag är värdelös på att vara publik 

jaja "tror jag skrivit " att till makens förtret så flyttade vi in till Vimmerby alldeles för sent
( 1-2 dag )  dvs vi kom in v 27 måndag istf helgen v 26

enl mig lite beroende på sonen konfirmation ??

skit samma just nu

Dagarna fylls ju ganska så snabbt & antal som jobbade varierade ju också , så som olika uppgifter

Jag gillar dessa dagar innan andra / betalande  campare kommer
men GILLAR ÄVEN ABSOLUT FREDAGEN & helgen v 27

FÖR DÅ RULLAR DOM IN

Veckan bjöd på sol & regn , tuff körning , konstiga körningar och massa annat

Gruppen var ibland totalt sluten , men även fanns stunder då det var stora hål i mitten  , det fanns / finns 2 grupper , 3 grupper ????

på något sätt är vi väl injobbade har ju lite i ryggan tillsammans  , även om vi tycker det glappade på olika saker ??
jag tycker absolut vi hade för dålig koll på vad som hände på ......   ........

Nepp skriver inte det till allmänheten
utan det kommer på något möte

Vi testade annan mat !!!!!!    ??????
Har faktiskt förståelse över vissa saker folk var missnöjda över

 Jag hade också önskat ...............

Men 250 funktionärer blev nog iaf mätta varje dag

Självklart blev det saker på fejjan vi tyckte olika om , men på något sätt kunde man ändå läsa att besökarna var nöjda

Mamma hjärtat klappade av stolthet på lördagen när Fille tog emot sitt pris i B-finalen
gud vad härligt det var  att se honom köra just den bilen han hade
och massa tack till Davidsson för lånet
Denna bild är från tisdagen


Kan ju säga att mina nerver inte alls sitter utanför  som när den äldre kör ??
kanske beror på körningen ???

Men tror också att erfarenheten utav just att jag stått så många tävlingar på huvudpostering när den " äldre kör" att jag tar det på annat sätt

min tanke iaf

Har ju faktiskt jobbat på några tävlingar när han kört nu  lilla Fille

Vi slänger in några rader om att vara publik , eller ???
Maken jobbade ju som observatör i Nässjö då yngsta sonen körde , och jag lekte sekreterare . Men det gick kanon vet ju hur han tänker ( ibland iaf ) så pennan började innan han sa något

Men att inte jobba/ tänka  som TL gud vad svårt

Maken  var på folkrace v 29 en dag och visst fanns det saker där man kanske hanterade annorlunda  och äldre sonen var 2 dagar
ALLDRIG MER ???   !!!
vet iofs inte om han hade alla cellerna med sig båda dagarna

men jag är iaf glad att det tävlingarna skiljer sig , för jag vill inte TÄVLA
.............


Kalmar lägret  för juniorerna
 Detta året jobbade jag som " funktionär " under lägret  mer än tidigare år
klart jag var lite i köket också ,men så kul det vara att jobba på banan gör jag gärna om .....


Värmen & glädjen fanns där även detta året mellan juniorerna , de hjälpte varandra i den mån dom kan

Maten fixade maken tillsammans med Kerstin även iår , blev inget bad med ungdomarna dom chillade lite ist

Blir lika imponerad varje år utav ungdomarna som är där, vilken utveckling

Tror tyvärr jag glömde säga  det på förarmötet
men inombords är man så tillfreds  att få vara en av dom som upplever detta iaf jag

Till tävlingen 
 Varm dag , tur det fanns parasoll att stå under vid små tillfällen
I stora drag tycker jag tävlingen gick bra , jag och maken var inte på samma linje .......... hela dagen
vissa beslut ......... kunde jag tagit innan
ingen är felfri
Den största frågan är nu i efterhand vem jag ska lyssna på & allt handlar om timing på information och samarbete

Kan ju nu säga att jag trodde den stora sonen skulle SLAKTA BILEN så lillen inte kunde köra ...   !!!!!

Japp lite av dessa 2 underbara veckor  fick ni här 

Jobbar gärna med dessa människor igen både dom under V 28 (ska jag ju iofs någon iaf ) och under lägret 

// ciao på er


2 kommentarer:

  1. Låter som 2 bra händelser under semestern

    SvaraRadera
  2. Låter som du eller ni alla runt dig hade det bra under dessa äventyr

    SvaraRadera