Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 6 augusti 2013

Vilken folkrace dag "måndag"


Inlägget handlar om igår måndag 5/8

Maken åkte mot  jobbet , jag vände mig om och sov lite till

Frukost med sonen och koll på hans heat ifrån v 28 

och  hunden fick rasta sig själv på tomten klart jag busade med honom så han sprang lite 

Hittade inte det andra kopplet !!!!!!!!det i nödfall 
varför jag inte använde det vanliga ?????????????????

Därför att  maken hade ju lyckats få med sig det till jobbet

Sonen hade andra planer & vips var jag ju själv

Så självklart följde jag med maken och hämtade husvagnen ifrån helgen , skrattade lite när vi närmade oss banan då det dammade härliga känslan slängde sig tillbaka som bildminne ifrån lördagen 



Och vi skulle ju typ låsa grindarna om det var tomt !!!!!
men det var visst borstning av gången in mot depån eller hur man beskriver

så vi hängde på husvagnen och åkte hemåt

Hemma sedan så självklart ville vi titta på filmerna som kommit hem ifrån vårt Semesterrace 

på både gott & ont !!!  ????

filmerna är ju filmade från andra hållet än vad vi står som tävlingsledning 

Då ljudet är ganska bra så hör man ju vilka flaggor som delas ut , man ser vissa omkörningar  finns hur mycket som helst man önskar varit annorlunda ..............

Vissa saker förstår man att förarna frågade om 

Även att vi anser vi eller dom i starten kan avgöra vissa saker , så var det spårbyten som missades 
ingen situation / person  nämnd mer än den andra
Utan bara acceptera att vissa saker ser man olika på och besluten tas inom några sekunder


Sedan laddade vi om och bänkade oss vid tv för att kolla på



Såg lite kommentarer på fejjan efteråt & visst kan jag hålla med C om att det kunde varit kul att se ett helt heat  och inte bara massa rullningar ... ??????

Men klart godkänt fick den även om jag missade lite då kaffet skulle fixas & hällas upp

och lite tid i rutan fick man ju ha ha 

Vi pratade om helgerna framöver då det står lite i kalendern med just folkrace , ska jag följa med som publik , ska Felix anmäla sig och kommer det bli tävling ???   !!!!

Jaja det löser sig , men visst längtar jag redan efter nästa tillfälle

Då ju detta stämmer lite

Glöm nu för Guds skull inte att kolla SVT 1 ikväll kl. 20. 
"Leva med Folkrace"
Dom kunde ju lagt en bättre titel. Låter ju som en sjukdom!
Eller vänta lite? Det ÄR det ju. 


//Ciao på er 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar