Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 8 januari 2015

Vi har firat både JUL & NYÅR


Jag hade tidigt beslutat att vi inte skulle ha massa kakor , lussebullar i frysen till påsk 

Så det blev lite shackrutor (2plåtar)
Gjorde 1:a satsen av farmors Kola  (svärmors) 

Innan lucia så åkte Maken iväg med jobbet 2 dagar trots sjukdom ,,, 

Och min  tanke var att gå på julbord med jobbet , men det satte förkylningen stopp på . Tanken var ju även  åka till Godingen på lucia även om hon ju var tomte
Fina tjejen i klänningen från oss 

Jag vet att jag redan lagt upp dessa bilder 

Minns knappt hur mycket jag jobbade men tror det var då jag påbörjade min semester. 

Jag har fått mig en funderare över saker sista tiden 
Tänker inte gå all in på det 
,,,

Förberedelserna lnför julen med fix & styr,  granen & även paketinköp fick sig en törn 

Maken blev inlagd på sjukhus  efter 1 natt med smärtor här hemma & väldigt konstiga saker i kroppen . Jag trodde nästan Han skulle sluta andas av smärta 

MED FACIT I handen så är jag glad att jag kan (kunde ) övertala honom 
Iofs insåg han nog själv att hemma kunde han inte vara 

Var 9 timmar på akuten 
Och maken med smärtstillande som fick honom att somna mellan varven så hann ju jag "egentid)

kändes inte alls bra att lämna honom , då  allihopa var rädda för att tarmarna skulle spricka / börja läcka



Han var inlagd onsdag- lördag 
Vi fick tjata lite för att han skulle få gå utanför sitt rum fredagen 

Mycket handsprit & förkläden för att personalen bara skulle våga öppna dörren 
Denna bilden är så typisk "honom" iofs lätt att vara tuff efter injektion av sköterskan 




Men men trots att han var inlagd så fick ju livet rulla på ,,, 

Vår fina yngsta son tog självklart på sig en roll 
Han såg nog min oro 

Han fixade ljusen & satte upp spiran högst upp 

Tanken var att Maken & ungdomarna skulle fixa granen lördagen då jag jobbade ,så kan ju säga att planen bara ändrades lite 

Vi passade även på (jag) att hämta godingen på måndag fm 
för extra mys innan hennes pappa kom tisdag kväll 
Tog en sväng i Vimmerby på Kalles lek & latjo 

Farfar lekte inte så mycket 
Fina Tulia 

Hemma blev det pepparkaksBaka 
Svågern skulle ju givetvis skynda på alltihopa 

Tisdagen kom dvs 23/12
UppesittarKväll hos oss 

Det var trevligt , men på något sätt Annorlunda ,,

24/12 
Drack jag morgon kaffe med Maken & äldsta sonen innan jag åkte mot jobbet 
Efter jobbet åkte jag mot familjen alafamilya Karlsson 
Och då Fam Lindström 

Så här såg det ut ca 15:10 
När tomten skulle komma såg det ut på detta viset 

Snön började flinga sig ner 

       Och vilken underbar tomte


Efter ett par timmar med mat, fika & skratt,  spel och testande av klappar åkte vi hemåt 

Dottern gick på midnattsmässa 
Dagarna innan nyår varierade med ledigt och lite jobb för mig 

Maken blev bättre men lnte helt bra 

Vi åkte mot stugorna & där var det lika skönt som vanligt med brasan och ett gott rött glas vin 

05:10 RINGER MAKENS MOBIL 
Yngsta sonen på väg i ambulans 

Och HERREGUD innan vi fick tag i vart den åkte 
Västervik eller Oskarshamn 

Som tur var fick han lämna sjukhuset med oss & kryckor 

Och hans planer sprack över firandet 

Att välta med 4-hjulningen och få den över sig kunde faktiskt slutat 

HELT 
PÅ ANNAT SÄTT 

Tillbaka hos svägerskan var det full rulle 
Vid kl 18:00 skulle 3- rätters  middagen eller förrätten serveras 

Och 19 personer ,,, 
Iår hade det beslutats att dela upp lite 

Så Maken och äldsta sonen + 1 kusin till ungdomarna skulle HA huvudrätt 
Anka , potatisstomp , gräddsås och tomatsalsa 




Var en bra ihopsatt 3-rätters 
Och visst sköt vi raketer och önskade Gott nytt År 


Så var 2 storhelger över 

Sonen fick göra ytterligare besök och ny röntgen 
Spricka hittades då 
maken haft samtal med läkaren 
Ska absolut kontakta hälsocentral om han inte är bättre 

Just nu lyssnar HAN INTE så mycket på mig ,,, 


// ciao på er återkommer snart 

















2 kommentarer:

  1. oj 19 st att fira nyår med. Vad roligt att höra uppdelad 3 rätters och att du skrev din man och son lagade är väl ovanligt

    SvaraRadera
  2. Anonym
    Ja 9 st var kanske något för mycket eller många . men det är inte så svårt att komma upp i det antalet.
    Nej hos oss är det inget ovanligt att min make lagar mat

    SvaraRadera