Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

söndag 31 januari 2016

Lägg dig SNABBT & vart är mina hussar


Zappar på tv-n både på  undervåningen & övervåningen "borde vara " samma kanaler eftersom vi har tvillingkort 
     Men Nepp så är det inte 
Eftersom dekodern som vi har  upp inte är / kör HD ,,, 

Står på makens to do list 

Dvs han får ryta ifrån lite att 995kr vill vi inte betala för en ny !!! 

Men även få lite pengar tillbaka då vi ju betalar för extra kortet 
Jaja skit samma nu 

Tjejerna är hemma igen efter en runda på "gåårn" =fritidsgården 

Hoppas dottern är nöjd med dagen 

Tjejeftermiddag med spel & tjejsnack ,sminkning 
Pizza /Sallad och sedan då Gåårn 
Jag hämtade dom 
" curling eller kontroll " ??? 

Själv har jag idag  varit sällskapsdam åt gudsonens mamma tur /retur Nässjö 
Talk to the hand 

Ber nu om ursäkt om någon tar illa upp 


Menar absolut inget illa 

Men vid macken hörde jag ett satans liv och bilar körde huller  om buller 

Gestikulerande personer och minibuss någon ville vara snabb & tanka bilarna så visslade och vinkade & var Redo  med pumpen I högsta hugg,, , 
så vid snabbkoll såg det ut som det stod Samhall  på bussen och min tanke var stackare nu är dom sena till uppdrag  
Men Såg ju senare DET VAR TRÄNARE /FÖRÄLDRAR  Med  antagligen missnöje över matchen 
Och ev annat 

Ok tillbaka till zappandet 

Så zappandet var ju när tjejerna lämnade huset , jag var hemma igen & hunden blivit rastad i koppel 

Tror nog vår lilla hund undrar vart "hussarna är " han kollar på källardörren 
Sprang ner med mig innan idag och stirrade på Fillens dörr ??? 
"Basebo " 

Sitter utanför toadörren och hoppas nog maken gömt sig där 
"Norge " 

Utan att smyga så ligger han i soffan/sängen dagtid 

Vi byter ämne igen . Jag har draaagit mig alldeles för länge för att ta tag i min lilla försök att vara rädd  om Kroppen och måendet 
Självklart är kilo /centimetrar värdefulla 
Ska mäta mig (snart ) 
 
 
Började denna lördag (japp vet att sista söndagen  ) är här nu 
Klockan passerat 24:00 
Men Som sagt 
Kesobröd nybakade till frukost idag 


Och "peppar peppar " 
 Är stolt över mig själv , inga fläsksvålar & ingen mörk chocklad 
Inte massa nötter /grädde mm 
Och inget vin !!! 

Så nu gäller  det att svepa 1 glas vatten & dra täcket över huvudet & ladda jobb#Söndag 

//ciao på er 

1 kommentar:

  1. Du är ju för rolig men snällt att be om ursäkt innan .om jag inte minns fel har du varit fotbollsmamma eller handbolls tidigare

    Vad stor gudsonen blivit är han 5 nu iår
    Kram Mia

    SvaraRadera