Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 27 januari 2016

Snabblunch ,försiktig pojk & blommor


Onsdag i kalendern och APL för sonen 
Så bara för denna mamman att sätta sig i bilen och ratta bilen 06:20 

Såg sedan en kommentar om den försiktiga  killen han Upplevdes som 



       Dom har inte träffat honom hemma innan läggdax och han är        100% spjuver ,,, 


Klart man som mamma vill höra /läsa om våra små fina 

Denna dag var jag även som zombie på netto 

Gick nog varenda rad och letade efter något som jag absolut INTE visste vad  & hade med mig 6 saker därifrån  och vid uppackning hade jag visst redan handlat 2 av sakerna tidigare ,,, 
 
Jaja det går väl åt vid tillfälle 

Men tror Fillen blir glad iaf lite uppiggande strumpor med blommor på 
 Nejdå inga rosa eller röda var det utan 3 blå små fina 

Bjuder på att kaffe fläcken är kvar från lunchen 

Försöker komma över konsistens av avocadon 
Men med mycket salt går det bättre 

Jag hade vid tidigare tillfälle faktiskt planerat att rensa & fixa lite i skåp och garderob idag 

 Men se det sprack för jag kände inte alls för det när säcken väl var framme 
  Utan 
Hunden fick hänga  me på en längre sväng i blåsten och inte bara här i kvarteret  

Och nr 2 eller omgång 2 utav familjens kläder är inslängd och tvättmaskinen tvättar  för 
fullt , så det blir inte att vika ihop den där jäkla torkställningen idag heller 

Annars rullar väl livet på här hemma 
Försöker lära dottern dricka kaffe 

Trots att maken drog  till grannlandet
Förra veckan Så  blev det ett besök hos gudsonen igår eller om vi ska säga vi var

 "främmande " 

För  när då barnens kusin -makens brorson 
Eller sk brorrsssaan 
kom ner i köket 
 så säger han till frun 

VaDå främmande varför sa du vi hade  det  ??? Det är ju bara  dom 
    Japp Fillen  & jag 

Drack lite kaffe och funderade på hur mycket 3 gram väger  ha ja 

No more comments 


Bra försök att få i Sixten lite frukt
Bjuder även på att ljusstaken syns i kanten utav fotot 
Krimskrams ,, 

Hemma igen & hämtning av dotter och faktiskt alldeles för sent 
För fika så slängde vi oss i soffan 
  Dottern & jag tog propudding (
trorjag  det hette) 
Och snabbvispad  grädde 

Nästa gång blir det bara  hälften av chokladen men dubbelt med grädde 
Ha ha

Undrar om det blir fika denna kväll också  

Eller om snacksen åker fram 
Babybellost , oliver , typ av salami 

Jaja 

Nu får jag nog resa på rumpan 
Och lnte bara slappa 

Utan förbereda mera kaffe för att   det tror jag kanske Fillen vill ha innan han drar vidare på äventyr 

Ciao på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar