Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 13 januari 2016

Troll , egentid och pensionärsvarning


JaHop onsdag -minusgrader ute flera dagar redan gått av 2016 #kalendern lever sitt egna liv 
eller och vad  mer ska man sucka över 
Om man nu vill det ,,, 

MEN TILL DENNA BILD 

Kan man absolut kalla det 

Jo jag gick till sängs med hela håret i  fläta 

OCH VISST längtar jag efter en morgon där ingen måste väckas av alarmet ,,, 


Herregud så många gråa strån som kommit fram efter alla signaler och uteblivna sovmorgon 
Ha ja 

Ska nog bli "blondare " igen 

Vintern kanske kommer snart och då för att stanna 
 
Jodå i värsta snökaoset söndagen efter jul for vi på vägarna 
Mot Jönköping som var den vägen radion skrek mest om HÅLL ER HEMMA OM NI KAN 

Funkade så där tydligen 
, då maken tyckte visst vi kunde lämna tonårsdottern hos kompis 

Och i varuhuset A6 var det  folkstorm
Ha ha 
Jaja 
Snabbfika på Ikea Innan ett varv runt på avdelningarna 
Och visst storhandlade vi 
*6 skålar 
*2 ljus 
*2glödlampor 

Japp jag hade fått "lattevisp" av tomten så det behövdes inte 

Tyvärr hann vi ej träffa sonen som ju också var i området 
Men sladda 740 var roligare 

Blev även en runda i klädaffär 
    INGA INKÖP ,,, 
Herregud vilken hysteri 
Eller är verkligen varenda människas garderob 
Helt tom efter julafton -helgen 

När vi kom hem vill jag minnas det blev en kopp kaffe i Basebo 

Är det "det " som kallas egentid ,,, 

Dagarna varierade med aktiviteter 
Dvs jobb , rasta hunden , tvätta-diska 
Läääängta efter ungdomarna 
Sonen kom ju hem  innan #2016 var faktum 

Vår lilla Fille 

Och denna finner man ibland ej orden på 
NejDÅ 
hon vistas inte ute sådär 
Utan förgyllde min kväll efter läggtid & maken sov på hotell med jobbet (igen) 

Just nu nöter vi inte på lakanen i sängen eller på båda sidorna iaf 
Ha ha 


 
Fri tolkning 

Då dottern ofta säger jag är född för lääänge sedan & pappan i huset är äldre 
Så kanske förklaring finns på dessa 
 Nej inget av paren tillhör mig 
Jag får plats med båda fötterna i 1 sko 

Men sonen bor ju i källaren och behöver något varmt om fötterna 

 Perfekt paket av tomten till dom 

Jag är inte bitter 
Men just nu är jag lite trött på mig själv 

MEN MEN 



JAG klarar mig 
     //  ciao på er 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar