Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 29 januari 2016

Statistik , präktiga föräldrar & cruella dewill

 Ibland håller jag med om vad görs av all statiskt ? Vad händer med svaren ? 

Förutom då att vi föräldrar
 får reda på att 62% av alla 9-klassare har druckit alkohol 
(utom dom med utländsk härkomst ) som ej uppfattar frågorna 

Med 22 eller 23 i klassen så finns många åsikter hos 40 föräldrar 
Eller var vi 18 -20 stycken på mötet 
Jaja 
Frågan var alltså , vad funderar vi på ang ungdomarna och vad kan vi göra & vet vi vad våra ungdomar gör 
Och hur hanterar vi det hemma
 
*Hänglås överallt 
* inga utekvällar 
* mobil terror 
* eller köper vi -bjuder på än hemma 

Finns alltid någon förälder som får någon att känna  sig som den slappa -ansvarslösa !!!! 

Och någon som bara slänger ur sig 
Vid kommentar man är inte mogen att dricka när man Är 15-16 år 

         JAG VAR 12/13 när jag ramlade in hemma hos farsan 

Vilken kategori jag & mitt bords sällskap tillhörde och våra åsikter 
Hamnar nog i mitten 

Minns inte summan  % då jag var på samma information 2014 

Idag på nyheterna pratade dom om den naturliga gråatonen /färgen 

Här hemma ser det ut som vi är stora anhängare till Glenn  Close 
Och Cruella i 101 dalmatiner 

Nepp Fillen ska ej färga håret , hans bil fick bara hänga med längst ner på fotot 

Japp styling på ingång återstår bara hur många ggr jag får åka mot butiken innan färgen blir som jag vill 

Idag slängde jag mig im med huvudet före i fejjans  test !!'!!

Nej vem hade kunnat säga det !!! 
Men jag förstår väl att rynkorna inte syns när jag ser så där bitter ut & har stenansikte 

Är väl iofs helt ok  resultat för vid den åldern
Hade jag ju både gift mig & familjen innehöll våra 3 barn 
Eller ?? 
Fri tolkning för jag trivs som den jag är 



Med självinsikt att dessa tester får man ta med höften 
Ha ha 

Är ju jättebra egenskaper 
Men men 
 Alla foton var ju inte på mig !!! 


Så kände jag mig när klockan ringde 
 06:00 
Fy vad jag sovit dåligt jag var helt vaken mellan 02:00-04:00 
Sedan halvdåligt innan & efter 
Men me lite kaffe i magen & fina ord av maken som fortfarande pratar flytande 
Svenska 
Var jag redo för fixa frukost åt dottern innan plikten krävde jag var på jobbet 

Idag blev även hämtmat eller kanske 
Plockmat är bättre ord 

Med detta tackar jag för denna dag
 
Och hoppas maken hör av sig snart 


Carpe diem & fuckcancer mina tankar går till ,,,, 
Önskar ni snart får ro 

//

1 kommentar:

  1. Tjena på dig
    Har precis hittat dig men minns inte vilken blogg du kommenterat så jag blev nyfiken på dig.
    Ser i texten om dig du sysslar med folkrace och har stor familj. och fotografiet från ert bröllop ser väldigt avslappnat ut och du verkar vara en kvinna med glimten i ögat
    Sedan ska jag absolut gå bakåt i tiden i dina inlägg
    Och ni önskas en fin helg med massa intryck

    SvaraRadera