Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 22 juli 2013

Tar rollen på allvar !!


Idag blev det utryckning till gudsonen för att kolla så läget var under kontroll 

Hans mamma ringde & trodde pappan i huset var lite trött då natten var nästan morgon innan han landade i säng 

Så maken & jag slängde oss iväg & klart jag var redo att ta med honom hem ( gudsonen )
Ha ha 

Men det var ingen fara på taket för Karlsson ...,,,,,,

Vi stannade iaf en stund ,så vi såg att leken började 

Lite iaf 

När vi ändå är inne på gudsonen och hans familj så har vi "maken o barnen " umgåtts mycket denna helg 
Jag har jobbat

Men vi blev bjudna på grillat i fredags & det passade oss bra 

Blev en trevlig & smällande kväll ,,,? 

Just smällande var väldig chockande 
Vi var samlade runt grillen & tog lite Rose' , öl 

Då det plötsligt SMÄLLER till så det ringer i öronen ORDENTLIGT VILL JAG LOVA 

Tar en stund innan vi förstår vad Som faktiskt exploderat 

1 tändare hittade vi delar ifrån i trädgården 

Alla stod helt stilla & höll sig för öronen medans vi stirrade på varandra 

Maken grillar &brorssan (Dan) kollar på 
Skojar lite ang namnet 
Är ju barnens kusin eller brorsbarn till maken 
Men släktskapen är synliga 
Ha ha 

Nästa bild får ni tolka själva 
Lämplig eller inte 

Men kvällen blev trevlig & plötsligt så var det bäddat till oss över natten 

Då jag hade jobb enl schema så smög jag upp och åkte hemåt på morgonen 
Och lämnade familjen kvar 

Dock hämtade jag ju hem dom efter mina 12 timmar på jobbet 

Så med  facit i handen har jag sett gudsonen mycket 

Och även visat att just idag ( söndag) släppte jag allt för att ev kunna rädda honom ifrån fördärvad pappa 
 (bakfull ) 

Ha ha 
 



1 kommentar:

  1. Så bra att du fanns i närheten
    men ni tror inte att pappan kände sig lite illa bemöt om du stormade in hos dom

    SvaraRadera