Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 23 september 2013

Maktlös har många ansikten

Jag har en bra dag idag


ok lite överdrivet kanske !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


, försökte att "bläddra igenom en annan blogg lite snabbt funkade så där halvbra faktiskt ..........

 men på något sätt fick den mig att bläddra tillbaka i min egen ?????


Får erkänna att jag skrattat mycket  och även försökt förstå varför jag skrev just på detta sättet , den dagen ??

Hittade sedan detta 
   & det kommer jag ihåg som igår 
på många sätt 

Svaren är grundade på någon typ av 30 frågor/ dagar 
och detta handlade om ögonblick i livet , i mitt inlägg 
21/12- 2010 
svarade jag även andra saker med mera glädje 

men detta sitter här inne kroppen och ibland hoppar det ut , oavsett tid, dag eller annat 

saknaden gör så jävla ont vissa dagar 
ganska ofta faktiskt, men då andra människor säger att livet går vidare fr jag ju hänga på den trenden 

även om jag är en egen person med eget humör ,,,,,,,, mm mm 

Men detta är nedre delen av inlägget 





Sedan finns det andra ögonblick man helst vill glömma  Läkaren bekräftar eller säger det ofattbara dina provsvar har kommit och det visar .....................................................................................


Fy fan vad rullgardinen åkte ner fort , kroppen stannar upp &jag  funderar vad sa han / hon hörde jag verkligen  rätt 

Jo jag hörde rätt eftersom uffe tittar på mig & pappa satt helt still med tom blick , detta gick vi igenom 2 ggr och exakt med 2 års mellanrum 18/12    2006 och 2008 lagom till julhandeln det blev lite avslagna inhandlingar just dessa dagar .
Ögonblicket som pappa tagit sitt sista andetag finns ju inte i ord att beskriva men  nu var det över och han slapp lida mer dom sista 2 dagarna var inte hans värdighet .

Lite larvigt ögonblick 

var när jag hörde att ev rullstol skulle behövas

 & jag TÄNKTE ATT

JAG KAN VÄL FÖR FAAAN INTE HA EN PAPPA I RULLSTOL

 hur jävla ynklig skulle han se ut då ????????????? 

Pappa som var ute på något ca 45 helger om året

 kan inte åka rullstol (jag är idiot ibland) 

han åker ju bil 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar