Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

lördag 21 september 2013

Morfar kött blir det


Det blev mitt svar på dotterns fråga
vad blir det för mat ??


Tror att i svenska hem till 80% säger ni söndags stek , eller tänker er det då man ibland i vardagen ju faktiskt inte har den tiden

dvs kött i gryta som puttrat minst 3-4 timmar  som nästan ramlar sönder när man skär i det

Så himla gott blev det på denna torsdag med pressad potatis och gräddsås

Varför jag SVARADE MORFAR KÖTT

Jo därför att det var min , vår älskade pappas/ morfars middag han ofta  bjöd på
om nu inte barnbarnen 

 typ Nellie önskat annat ( kyckling med skinn )
eller kyckling klubba ha ha


Klart vi ätit det innan här hemma , men då brukar maken bara svara kött i gryta ha ha

Men mitt jobb  och våra intressen händer det ofta att maten kanske passar bättre typ lördag eller fredags kväll än tisdag / torsdag

som om jag bryr mig

// Ciao på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar