Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 7 juni 2011

Långdraget vin

Är fullt medveten om hur tankarna går Ang öl/vin på vardagar eller tider på dygnet !!
Men min make köpte ju 1 flaska vin till helgen som passerat. Jag jobbade ju 1pass 11,30-20,30 så får väl erkänna vår lite segt så något vin blev det ej för min del.Men självklart bjöd jag ju Uffe
Men var ju ledig då både lördag/söndag kväll så självklart blev det lite rött upphällt "helt Underbart smaka det" o då tillsammans med grekisk pyttipanna på söndagen
Blev även något glas under kväll till middagen lördag. Då vi konstigt nog hade Freddy o Kicki här!!!!
Men nu till det långdragna då jag nu till fotbollen faktiskt funderade på om jag skulle mysa ihop mig i soffan med något gott rött, för det skulle kunna bli 2:lagom glas till mig,då Uffe blivit "inbjuden " till styrelsemöte & kunna redovisa lite inför vårt Semesterrace o ekonomi.Vår kära ordf tyckte nog han verkade duktig när han ringde extra o bjöd honom ha ha men ok vill han ha mer info så visst är det bra om rätt person svarar på vissa frågor. Jag är bara glad att vi klarat oss så länge..
Nu är fotbollen slut & vinet kvar i flaskan så jag övergår till att fundera på om.det är dax att lägga sig ? Har ju faktiskt varit på jobbet 11 timmar idag &vet nästan att det kommer bli betydligt flera extra innan veckan är slut japp konstigt nog på mitt schema vår det jobb måndag - söndag.men men det går bara man kommer innanför dörrarna.

Hoppas ni haft en bra dag även om vädret spelar lite spratt med oss med regn, åska & solen blandat.

2 kommentarer:

  1. Jag var mer än laddad för något stort då även Uffe var kallad, men mötet var lugnt. Hmm...

    SvaraRadera
  2. Vet inte riktigt hur Calle tänkte när han ringde hem , ville få lite koll på ekonomin ?

    SvaraRadera