Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

söndag 10 februari 2013

Hitta sitt inre lugn

Hittade denna i utkastet
Vilka funderingar den dagen bjöd på

Det är svårare än man kan tro. Eller vad vet jag om det ?

Är väl inte på just den jakten inom mig själv

Men gud vad saker det finns som kan få oss att gå igång

Tänker inte rada upp dom här

Men har folk omkring mig som jag ibland funderar över vad som driver dom
Och för vems skull ?

Om allt känns svårt o jobbigt
Så kanske man ska säga nej & ta 1 Steg bakåt

Ni BEHÖVER inte bli oroliga nu att detta kommer bli dystert /negativt inlägg

Bara någon rad till !!!!

Kanske reagerar jag på detta sättet eftersom det är så långt ifrån min egen personlighet ?

Jodå alla har rätt att vara som dom är , men kanske är på fel plats att vara just så ?

Har haft samtal med min chef & ska jag vara ärlig så funderade jag faktiskt om det var mig hon pratade om ?? !!

För den person som hon beskrev hade gjort personlighets utveckling
I stor mängd ??

Klart jag hade delar av kontroll behovet kvar & det var bra att jag så starkt kämpade för ......

Jag hade blivit ännu bättre att dela med mig
& bäst av allt ,jag är 1 människa som ger positiv energi

Tjoho färg

Jodå jag vet att jag prioriterar annorlunda idag än typ 2010-2011

På vissa ämnen har jag hittat mitt lugn /styrka

Tillbaka till personlighet

Så är jag ju sådan person som inte låter någon dra ner mitt humör så himla enkelt utan jag står emot lääänge

Och allt jag gör det gör jag i 1:a hand för mig själv förutom barnen

FÖR BARNEN KOMMER ALLTID VARA VIKTIGAST

Precis som om jag skulle jobba Folkrace bara för att pappa hade det intresset !!

Nej nej. Klart jag brinner extra för vissa stunder och tänker på honom men jag gör det för min skull & vad har det gett mig under åren .

Har jag varit/känner mig  värdefull & nöjd då är det klart jag fortsätter

Jag är inte den typen som gör saker jag inte känner för ,sedan ibland måste man . Men då gäller det att plocka fram viljan & det glada humöret

Och inte hänga med axlarna & vara allmänt sur .

Tex någon på jobbet som ska gå bredvid för att lära sig

Plocka fram din charm( ha ha )&ge positiv intryck

Eller inom fritiden där vi möter så många människor

Bör jag ju se ut som om jag verkligen vill vara just där.

Tillbaka lite igen till det inre lugnet

Vi hade samtal på jobbet om allt & inget

Kom in på just det

*när dricker du öl/vin
* för det är gott eller att du får ett inre lugn
???

Mitt inre lugn får jag av kaffet
Vinet tar jag för det är gott

Ibland blir det 1 glas rött till matlagningen och inget till middagen utan då blir det mycket vatten

Jag har "nästan slutat " ha musik i öronen på längre promenader
Utan tankarna får släppas fria .

Jag är på god väg att hitta rätt rytm & hoppas ni också är det

//B

2 kommentarer:

  1. Du verkar iaf sprida positiv energi här i dina inlägg
    Jag blir glad över att se du fyller på din vardag & delar med dig

    SvaraRadera
  2. Du är svår att tolka ibland .

    men du har absolut rätt i att man ska fundera på om man är på rätt plats och ger rätt intryck

    på mitt jobb har vi 1 personal som vi hoppas att vikarierna aldrig kommer gå bredvid !!!!!

    Tror säkert du utvecklats och ändrat värderingar

    ha en toppen dag

    SvaraRadera