Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 13 februari 2013

Vart försvann tiden

Mitt förstfödde (heter det så ??)
Jaja
Då 1998 denna tid på morgonen var jag glad över att det blivit personalbyte på iva och dagpersonalen kommit

(fattar inte varför dom lade mig där )
 inte den sköterskan heller som  jag fick träffa sedan på träffen för akutsnittade har inget bra svar , för enl pappren så visade jag inga tecken på deras hjälp hon bad så hemskt mycket om utsäkt , för dom hade kunnat köra runt mig i sängen

jaja
Kärringen under natten eller iaf ifrån jag kom dit kanske ca 02:45 - 03:00
sa inte många ord förutom
FÖRSÖK ATT SOVA LITE

Precis som att det är så himla enkelt !!!
Har ju precis fått barn 

Men när morgon personalen kom så fixade dom iaf till att jag somnade en kort stund.
Fick dricka lite

Och så kom ju då "sambon" till mig  och sa allt var bra nu sonen hade dragit ner MÄNGDER MED AVFÖRING I LUNGORNA

Men alla bilder & prover visade bra resultat ,Ok han gick många dagar med pc och inskriven på barn i 9 dagar och bodde på neo några dagar

  &så hade "pappa/morfar"
Ringt på mitt nr och snacka om att han blev förvånad att barnbarnet var här redan

Jag själv ringde honom ca 17:30-18 kvällen 12/2 och sa att årsmötet på VMS fick dom ha utan mig iår
Men jag mådde bra.  Kände bara lite kliande i ryggen !!

Men var inlagd på förlossningen eller 1 rum man är på innan RÄTTA FÖRLOSSNINGEN
MEN HAN BEHÖVDE INTE OROA SIG


1 utav sköterskorna skällde lite på surtanten som inte fixar 1 kort på min son !!!!!
Jag blev akutsmittad

Även om det faktiskt inte kändes så akut
Men jag fick hög feber & Felix hjärtljud sjönk
Fick väl beskedet 01:30 . Kl 02:00 började dom
Och han är ute 02:15

Ganska så dålig i form ,så dom verkligen rusar ut med honom och får med sig pappan (Uffe)
Och enl honom så var det som en film
1läkare söks & kommer in med världens fart & fram till bordet (i pappren står det ÅTERUPPLIVNINGS BORDET )
Läkaren har håret på ......
Står åt alla håll

Mig syr dom ihop så jag har det iaf lugnt.
Uffe & mormor som ju var med mig till Västervik så det var 25 mil där Uffe jobbade då.
Jag som inte riktigt insåg att det var dax sa till Uffe ca 18 att han inte behövde stressa.
Kl 19 får mamma ringa honom och då har han åkt typ 20 minuter innan & precis när jag ska få bedövningen kommer han till Västervik (ca 21:50-22;00)


Hm hastighet i bilen , mamma tänkte åka hem men vi sa hon kunde stanna en stund
Var väl skönt då det ju blev lite konstigt
Dom följer Felix genom undersökningar o prover
Då jag ju faktiskt hade 1 infektion i kroppen vid inskrivnigen så blev det oroligt för barnet  och 1 alldeles för liten bäckeningång
Så var det otroligt tufft för båda


Tänker inte göra stora utlägg.


Idag fyller alltså han 15 år
Och vi älskar honom
Blev väckt 05,40 för att firas 13/2
Snyggt jobbat 
7 timmar gammal 
2012 skolfoto redigerat i instagram  
liten kille 

1 kommentar: