Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 11 februari 2013

Massa blandat så sätt er skönt ha ha

Vi börjar  detta inlägg med dom "försenade " ordspråken 
för v 5 - 6

V 5 -2013

Förlorat guld kan återfås,aldrig förlorad tid


//Kinesiskt ordspråk

v 6-2013 

Ett bra argument behöver ingen hög röst

//Anonym

Dagarna runt mig är typ som vanligt Svensson liv tror jag (Karlsson iofs)? men ibland kan jag få för mig att just mitt/vårt liv är speciellt ?
inte för vi är speciella
 utan att det knappt finns någon ledig tid för oss tillsammans eller då vi har kalendern full  med olika saker

Mycket beror på mig då jag vill vara överallt där barnen är samvetet över  att jag är borta många helger & kvällar

Då tycker ni säkert som har koll på att vi har ÖNSKE SCHEMA ???????? att jag kan jobba mera morgon/dagar

men kan då tala om att dagtid finns inte utan vi slutar senast kl 10 på fm
dvs jobb 6:30 - 10
eller 7- 10
Har vi tur har vi personalmöte till 11:30 så då blir det ju 5 tim om man då jobbar innan

Just nu kan jag också tala om att mamma/ fru hjärtat är tungt av oror
det är något som inte stämmer med min familj & sämst mår vår dotter , hon har ont i magen hon mår illa

Sonen gick mot skolan idag eller åkte bil gjorde han iofs !!!
men med tjock hals & 2 sittningar på toa
innan kl 09 fick jag sms av honom att 3 ggr hade han besökt toan i skolan ?????   !!!!!!!

Maken har bytt jobb ju 
Men det är tyvärr lite för lugnt där kan jag känna , så det känns som att det kan bli annan arbetsgivare igen ??
men vem vet snart står han här med packad väska & annat land , kommun kräver hans närvaro då jobbet är resemontör också och inte bara stå i verkstaden

Fick förra veckan eller veckan INNAN ett trevligt samtal och oväntat på flera sätt ,
mer om det följer senare 
men det värmde mitt hjärta väldigt mycket 

Nu känner jag att det är dax att försöka träffa svägerskan & mysa lite tyvärr är kalendern inte alls lika tom v 8 =sportlov som tidigare år
kanske ska försöka styra om lite ???

Har sökt annat jobb (lite annorlunda iaf)

Tulia har varit här i helgen  just är upplägget jämna helger hos sin  pappa (oss)
önskar situationen skulle vara bättre/lättare för alla inblandade ?


Felix var ju då iväg på match i snöovädret & vinst kom dom hem med GRATTIS TILL DOM



jAG LÄNGTAR VERKLIGEN EFTER vår semester och förlängningen utav sommaren

Har ju också blivit överraskad utav bruden 21/6
värmde mitt hjärta då också när jag hörde hur hon tänkt, så nu blir det mera kolla klänningar och mäta kroppen

Hm vad ska man säga = TA TAG I DITT LIV 


Mina tårar rann när jag läste på fejjan yngsta sonens inlägg


Nu är det fyra år sedan du gick bort morfar:(
Saknar dig så grymt mycket. Men vet att du har det bra där uppe. Hoppas att du tittar ner på mig nu när jag ska börja köra folkrace.
Älskar dig morfar puss o kram♥

Vi var vid graven redan på torsdagen ,då vi trodde tiden skulle vara emot oss 8/2
som var den dagen han lämnade oss

Kan ju säga att fredagen var tårfylld , nästan så jag inte tänkte gå till jobbet alls utan bara dra täcket över huvudet igen

Fick så fina och många tankar till mig denna dag ,så då rann tårarna för det

Men som ni ju kanske sett så kom ju Tulia och förgyllde tillvaron lite , vi fick egen tid med henne då pappan ju jobbade











Här hade hon ju hittat en hatt som skulle sitta på SÅ HON GÖMDE SIG HELA TIDEN HA HA

idag är det ju då måndag igen & den är nog typisk hos oss tvättmaskinen startad & dammsugaren har ju  dragits runt lite snabbt på undervåningen

Hunden är rastad i koppel
jag jobbar ikväll så middagen kanske kommer vara klar att bara värma för resten av familja``

Men behöver inhandla middagen också

Kaffebryggaren ska snart fyllas på igen

Jag ska skriva in mitt schema i kalendern för v 9-16 som är klart
sitter redan med resterande 8 dvs 17-24  & sedan ska det visst in 16 veckor

Vi pratade på jobbet om vad skönt det skulle vara om vi låg 1 period före KLART
dvs att jag redan nu idag visste precis ända fram till då v 24 veckan innan vissa går på semester och vi ska "önska 16 veckor"

Men men så är inte fallet

Har även sms , skickat på fejjan iväg GRATTIS TILL kollegan L som fyller år idag 
tror ingen hade busat för henne inatt ?
det stod inget om det på hennes inlägg i sin/hennes  blogg


Tror jag nöjer mig med dessa ord på detta inlägg

Som sagt så har vissa saker löst sig med det  som störde halva mitt liv då tidigare (typ 1-2 veckor sedan )

Snart är det ju påsk också




2 kommentarer:

  1. Vad jag blir glad över din öppenhet

    Ha en fin dag och hoppas du kommer på middagen till familjen

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet av sonen.

    Spännande med nytt jobb.

    Härlig bild på barnbarnet

    SvaraRadera