Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 26 februari 2013

Lite blandat & oordning

Tisdag idag , min lediga måndag enl schemat blev inte så himla ledig det gick åt 2 timmars arbete med möten , skrivjobb och samtal
Jag har inte mycket att klaga över , förutom det vanliga .....   ......  .....ha ha 

Erkänner ju att ibland är jag petig o har egna åsikter om saker som vissa inte alls tycker är viktigt ??
Det ska vara i bokstavs ORDNING  på papper när det gäller typ en grupp deltagare som bjuds in eller vilka personer som är med 
och inte huller om buller ,det har vi väl lärt oss i skolan enl klasslistan  

satt och kollade på lite saker och tyckte det såg så simpelt ut när allt /alla var blandade !!!!

Har svårt att hålla mig mig för skratt när jag tänker på mötet igår , det var en laddad grupp på 4 personer som mötte mig ensam ifrån min arbetsplats , kan säga dom var riktigt taggade och på humör ?

jag skötte mig så bra att chefen skulle varit stolt över mig 
precis som att 4 personer kunde få mig ur balans 

Känner att jag skulle vilja eller behöva vara ledig !!!! nej känner inte att jag var ledig då i lördags

Snön utanför håller lite på att försvinna det gör mig inget även om jag ju gillar snö .

Har kommit på att veckorna skiljer sig åt här hemma , iofs just nu är inte Tulia här hela veckor men ändå
ibland är vi  jag , maken & våra 2 gemensamma barn och eller oftast är det ju vi alla 5 då inkl stora sonen 
och lilla godingen kommer så är vi 6 st 
på 1 bil och 2 personer med körkort ??
Jo vi har 2 olika stolar som Tulia kan sitta i 

Jag trodde för en kort stund då förra veckan att vi kanske skulle blivit 2 extra personer några dagar men det sprack visst eller hur man nu ska säga 

så tvättkorgen innehåller blandat kan man ju säga 
 många olika färger och storlekar 

Och nu när sonen fyllde år så har märket humör ökat 

Vet inte om jag talat om hur dålig klädstil jag tycker det är 




På personer med korta ben så hänger bakfickorna till knävecken

Yngsta sonen fick ett par som var alldeles för stora , så dom passade bättre på kusin , sedan köpte mormor 1 par år Fillen och dom var faktiskt fina .

men nu i tvätten är det skjortor och byxor tror stora sonen har 3 olika par byxor  (sämre modell) men vill han ha dom så ? och betalat dom själv har han också
jaja nu ska jag inte gnälla på mina barn <3 nbsp="" p="">puss till dom

Måste försöka att få ihop tankarna ang klänningarna till midsommar till mig o dottern

Känns som jag missat att delge er lite om vårt lov ?
var väl inget särskilt med iofs men det tror jag blir i ett annat inlägg

Har sett att inbjudan till årsmöte och årsfest ligger ute och där är det stor förändring inom mig , för första gången känner jag det som jag kan sitta hemma och ha det bättre ????   !!!!!!!

nej det är inte rätt känsla ifrån typ den positionen jag jobbar mot klubben
så den måste jag jobba bort
för föreningskänslan och egna ansvaret måste finnas där

men jag har glädje inom mig ifrån folkracen i helgen , även om inte alla tyckte saker hanterades rätt och förstod min tanke med att genomgå körning på bana
nej ingen osämja utan bara lite  funderingar 

jag sitter även att försöker se hur jag kan /vill jobba mellan mina olika semester veckor , kan bli spännande att se .

Nu ska ni inte tro jag sitter och är missnöjd.

Nu väntar tvätten på att hängas upp och sista kaffet ska drickas ur koppen.

Kvällen bjuder på fiol, karate, handbolls träning

//Ciao





3 kommentarer:

  1. Tvätt vänta mig också men jag sitter här med kaffet, njuter en stilla stund i ensamhet:)
    Och så aktiviteter ikväll!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Jag känner oxå att jag lika gärna kan sitta hemma, men jag måste ju dela ut priser ;)

    Olika tankar har vi väl ofta du och jag, men ingen osämja hoppas jag verkligen!

    kram på dig

    SvaraRadera
  3. Leena - absolut ingen osämja .Jag har börjat att ändra min känslor ang lördag 9/10.
    Visst ja du skulle ju kramas (ha ha )

    Mamma till de (4)- är härligt att sitta med kaffet själv

    SvaraRadera