Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 17 mars 2014

Flashback SLOG till ordentligt


Tiden går och vissa saker blir lättare , även om vägen varit lång & fortfarande är ,,,,,,,




Igår var maken och jag iväg på ett besök på sjukhuset

och snacka om att
pannan fick en riktig stöt och hjärtat också

Dessa kläder kan vi börja med , hur ska man känna sig bättre i dom ?

urblekta inte alls samma starka färg som på dessa ??  !!!!
och randiga skjortor
urk & blä

värst är ju att se personer som man vet brukar se bra ut , nyrakade och kammade i håret 
Och sura miner på personalen

go go anhöriga tänkte jag , sätt press på dom ,,,,,

JO DÅ jag vet dom gör så gott dom kan med täthet på personal och annat

Men snacka om att jag färdades bakåt i tiden till januari 2009 då jag såg denna dörr till rummet där pappa låg
patient signaler som väntar på hjälp

Anhöriga som vill fråga påpeka saker eller bara vill be om hjälp

och patient dagrummet

jag såg t.o.m likheter på hur *** låg i sängen och gjorde samma saker med händerna som pappa
plockade bland sina saker
jag kan räkna upp hur mycket som helst 
som satte sig inombords 

och även massa andra tankar om agerande mm 
men men det är inte upp till mig ??

Men jag är glad att vi åkte iaf  





2 kommentarer:

  1. Hoppas personen snart får lämna sjukhuset och jag fattar vad du menar med kläderna och sk. dagrummet , men du glömde det som slår en mest
    lukten

    SvaraRadera
  2. hoppas personen mår bättre nu
    Kan tänka mig hur du plötsligt var där som närmast anhörig igen 5 år tillbaka

    SvaraRadera