Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 4 mars 2014

Lite Glädje & lite annat


Man gör väl alltid så gott man kan     ???   !!!!!

Men bara för att egna känslan är ok så vet man ju aldrig  vad andra tycker , klart man ibland funderar hur andra tänker ??
kontrollbehov eller nyfiken       ?????????
ha ha

Jaja nu till lite glädje & annat 

Även om jag faktiskt är lite gnällig över mitt jobb och schema ( tiden)
fyller jag med glädje i min kalender med annat jobb både för mig själv och maken
( EJ samma datum ) men jag försöker nog smita med honom ha ha 

                             NI

Behöver inte vara högskoleutbildade för att lista ut vad jag menar 
om ni läst mina inlägg innan  

Klart jag menar vårt intresse / fritiden 
#folkrace

Ska väl typ bara kolla upp med våra ungdomar hur tankarna går framöver

Helgen som passerade alldeles för snabbt bjöd på

*Dotter hade kompis här över natten fredag- lördag
*vi gjorde hemmagjord pizza 
*En hyfsat lugn lördag , Stora sonen och lilla godingen kom

*Maken skulle på kockduell med sina bröder mot  3 systrar och  grabbarna vann den , jag skrev en lite kommentar på fejjan .Att jag iofs inte blev så förvånad

menar absolut inte att jag var säker på utgången på 3- rätters och röstningen 

"Lånade/lånar" denna av sambon till en svåger 
Eller Svägerska blir det ju 
 Kommentaren ifrån mig är inte här !!!!!
Grabbarna vann kockduellen i kväll. Trevligt med god mat båda lagen. — känner sig glad.
2Sluta gilla ·  · 

* Själv åkte jag mot jobbet , det rullade på som det kan vara på just det stället ,,,,,,
jag hade sett på fejjan att grabbarna gjort planka här hemma .
Foto: Blev visst lite planka till middag idag, dock ville sprittsen inte va med så fick bli sked :p men gott var det iaf :)
Dock var allt i diskmaskinen när jag kom hem
ha ha ,Men det var ett trevligt gäng med ungdomar här hemma så det var lite kul att komma hemåt iaf

Saknade självklart maken och hade gärna önskat jag åkt dit , men jag var alldeles för trött för det & med facit i handen på när han kom hem (maken) 
så hade jag nog somnat på en stol 

* Men jag lät de större grabbarna ge sig ut på en runda , somnade gott först i sängen sedan vaknade jag till av något ?????? Någon ?????
sedan var jag typ vaken till kl 04-05 

Och bara skit på tv- n 
Somnade till slut &sov hyfsat skönt 

Så när lilla godingen ropade 
Bisan BISAN  
jag sovit färdigt ,,,,,,,,,,,,,
hämtade jag henne och sa typ , sscchhh det är inte morgon ännu

Så vi (jag) blundade en stund till med henne bredvid , då jag ju var 100 % på att klockan ringer ju ändå om 25 minuter för 

starten på Vasaloppet 

Ack så fel jag hade !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jag hade ju bara gjort 50 % av jobbet för den skulle ringa 
Jaja 
08 :15 var kaffet på bryggning iaf och Tulia och jag började med frukosten 



och trevligt sällskap hade jag också , utan att " hänga ut " övriga medlemmar ifrån familjen 
så var hon den jag hade bästa sällskapet av 
ha ha 

Söndagen rullade på med blandade aktiviteter , Lilla godingen åkte hem till mamma men snart är hon ju här igen . Fick kaffe besök av min mamma  & påkvällen blev det familje mysa ala`Karlsson till någon Annika Bengtzon

   
Hade inte sett den innan , dock nästa söndags har jag sett tror jag iaf   ????

-------------------------

Till mindre roliga saker då söndag

Yngsta sonen kom upp med hög feber fortfarande sjuk idag ( tisdag)känns inte alls bra i MAMMA hjärtat han var ju nyss sjuk
   & dottern var ju hemma 3 dagar förra veckan

Maken packade för dagar over ther 60 mil bort 




Måndagen bjöd på föräldramöte för dottern
kändes inte alls bra att lämna Felix själv hemma , men han sov väl hoppas jag ??????


Jaja , jag nöjer mig med detta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar