Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 8 maj 2014

Blandat , så håll till godo !!!


I kalendern står det torsdag ,8maj den dagen många trodde då för 14 år sedan att vi skulle åka till BB  

Och namnet skulle vara Max , Lucas 
Kommer faktiskt inte ihåg om någon visste tjejnamnet  ???

Nu blev det lngen bebis den dagen 

Utan vi lade fokus på allihopa med namnet ÅKE  som har / hade namnsdag

Denna torsdag är typ som vanligt  tvättmaskinen snurrar med tvätt ha ha , disken inplockad 
Maken jobbar , ungdomarna i skolan 
  Jag dricker Kaffe 
Hunden ska rastas 

Förra onsdagen fick jag ställa mig själv vid spisen& visst gjorde jag som maken 

Tog en öl & även om den inte spelade större roll för smak mm SÅ smakade den gott 


Förra veckan denna dag packade vi för att åka mot  Kalmar 
 jag skulle jobba där & plötsligt så skulle maken köra !!!
Någon hade kul med dekalerna 

Erkänner att han förvånade mig & Ev andra  med sin körning 
Jaja 
2 toppen dagar hade iaf jag , 

det som Verkade ett litet problem vid 07:00 

Löste sig &många  hade dragit 
FÖRHASTADE SLUTSATSER 

Yngsta sonen såg vi mellan varven , han var  ju inte där med oss !!

Såg med glädje detta filt på fejjan med texten 
Massage av dottern innan 1:a start ❤️ 


Var så skönt att slänga sig i soffan & avnjuta kinamat ,, 

Så nu har jag bytt inbjudan i pärmen '& laddar om till nästa utmaning med sporten 

Och även om planen inte var så från start  , så kommer jag vara tillsammans för ledningen även på lördag , lite råd / stöd 
Har också lovat make. Skriva flaggor åt honom 

Och då utan påverkan av oss så hoppar visst sonen över sin skolresa 
För att då försöka köra lördag , vill minnas att han hade en halvtaskig dag där då han efteranmälde sig på plats förra året  , dock räckte poängen till final men han stod lnte på plattan 

Nog om folkrace (några rader iaf)

Söndagen bjöd visst på jobb 11,5 timme 
För min egen del 
ala' familja (dotter / make) hade egentid 

Måndagen blev jag så sugen , och då jag sällan släpper en fikatanke så 
Svullade jag 
Tog dubbel portion direkt !!!

Under tiden jag njöt så var maken / yngsta sonen i garaget för fix lnför helgen 

Och på tv rullade Teletubbies (stavning) 
Eller VISST JA programmet heter ju 
BIGGEST loser 

Jag gör mig lnte rolig på deltagarnas närvaro eller kämpande 
Jag har lnte alls den styrkan inom mig 

Utan på  hur "ledningen " förlöjligar  dom med jogging / mjukis kläder  

Jag har jobbat och varit ledig 
Ha ha
Läst mail av chefen , lagom missnöje ang semester och våra tider. Men hoppas verkligen det löser sig för alla inblandade

Denna lade jag ut på lnstageam , Nepp har inga större  
Bekymmer ??

Och mina moments kan komma precis hur som helst 
Detta är ett moment jag helst vill ha kvar 🔽
Ha ha 

Mitt sällskap som jag lade ut som bild då #sällskap var ämne för dagen ,,,

Då det tydligen inte heter EGO längre utan selfie 
Så tog jag detta 

Det är inte alls överraskande för mig/ oss att vi snart har en 14-åring hemma 
 & paket ska det väl vara , dock hittade jag varken papper eller tejp 
     Då ett av paketen skulle slås in 

Så ett gäng siffror funkade bra !!!

Fick en kommentar på fejjan att detta var 
Silvertejpens efterträdare !!! Ha ja 

Man tag väl vad man har 


Men visst finns det paket med "rätt" utseende också 


Vilken dag som vi ska fira vår fina tjej ???????????
Som är sååååå nöjd över dessa 
Och typ ser ut så här på alla bilder 
Ha ha



Jag vet inte , men kanske kan / får bli ikväll 
För då smäller vi 2 firande ihop då grabbarna ju har namnsdag !!!! 

Jahop jag tror det får räcka nu i detta inlägg 

// ciao på er  








2 kommentarer:

  1. Har tittat in här hos dig mellan varven och skulle så gärna VILJA träffa dig .gillar verkligen din energi och känsla av att bjuda lagom på dig själv

    SvaraRadera
  2. Men vilka häftiga skor , såg ni hittade lite tid för paket och lugn stund

    SvaraRadera