Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

torsdag 22 maj 2014

Herregud vart var barnen


Redan torsdag & i kalendern står det 22/5

maken fyller år snart & svågern annars är det lugnt , vet iofs om en liten söt tjej som fyller 3 år denna dag

Vår inbjudan till Semesterracet ligger ute

Men nu skulle ju inlägget handla om annan dag 
Helgen eller sista veckan har jag ju knappt sett dom känns det som ,så när sonen kom i söndags så fick han en kram av mig & han kramade faktiskt tillbaka 

Om jag just nu minns vad sonen gjorde 

ha ha

Jodå han var med kompisar även om planerna ändrades mellan varven med sova borta eller här hos oss & sedan drog dom iväg på folkrace , men men visst säger man bara dom har roligt ??

Jag tänker absolut inte klaga , men är medveten om att tiden närmast nu så kommer det bli mera garagetid igen 
det är ju tävling 31/5- 1/6 för grabbarna & bilen är inte riktigt i rätt skick 


Och då dottern 
Denna tjej som har ett humör som ,,,  ,,,   ja hon påminner om mig jag vet det 
Hon hade kompis här hela helgen och vad dom gjorde ???

Höll iaf tiden 23 fredag OCH ÄVEN LÖRDAGEN
men då gick dom (dottern) härifrån innan tiden sattes & med väldigt dåligt laddad mobil & kompis mobil låg kvar hemma

inte riktigt så illa var det som bilden visar , men hon fick allt höra ang mobilen då det var det absolut sista som jag sa 
erkänner att jag kom av mig lite då hon säger att dom trodde tiden var samma dvs 23 eftersom det var ok dagen innan  och visst var dom hemma innan .

Jag klagar absolut inte , men gillar det inte DVS att dom börjar bli äldre   !!!!!!!!!!!!

Och i fredags så var ju stora sonen hemma över natten och lilla godingen mer om det i annat inlägg

Denna helg som närmar sig blev inte riktigt som planerat men kanske inte blir så dum ändå ska väl försöka hitta lite lugn stund ,,,,

Trevlig torsdag på er , idag ska jag göra något som ju inte händer så ofta 
jag ska jobba en vardag kväll  & jag var ju faktiskt inne på jobbet annorlunda tur igår dvs en liten morgon tur istf mina vanliga dagar 

Och så har jag skrämt iväg folk ifrån trädgården ??  !!!!
Lite komiskt faktiskt , vi har pratat löst om att kolla med kommunen som röjer bakom våran trädgård lite om de ev. vill hjälpa oss med något träd ,,,,,

men men visste inte hur långt vi kommit på just samtal med kommunen ???

Så idag när jag skulle hänga tvätt så smög en konstig filur i trädgården med rosa axelrems väska , och när jag ropade VAD GÖR DU I MIN TRÄDGÅRD 
så mumlade "den något"  ,, ???  så jag ropade FÖRSVINN  fortfarande bara mummel och vände och gick  ?????????? 

Sedan såg jag grannen så jag frågade henne om hon varit hemma ?
Då säger hon att det kanske var ifrån kommunen , eftersom dom fixar här bakom 

hm jag ringer maken , lämnar ett sms att han ska ringa upp NEJ HAN HAR INTE PRATAT MED SVÅGERN SKULLE GÖRA DET ,  det går en stund sedan ringer maken upp & säger det var ju kommungubben 

japp ni fattar väl 

Jag tror han kommer tillbaka nu efter övertalning av svågern

för NEJDU HAN VILL INTE GÅ IN I TRÄDGÅRDEN 
DÄR EN GALEN KÄRRING SKRIKER FÖRSVINN IFRÅN SIN ALTAN 

sKA FÖRSÖKA ATT TA ETT FOTO INNAN DOM KOMMER FÖR NU PLÖTSLIGT VAR DET JU INTE BARA EN / ETT TRÄD
utan typ 6 st

jaja det var/ är ju faktiskt min trädgård  

2 kommentarer:

  1. Passa på att njuta när dina ungdomar börjar bli stora.Det är så härligt inse att man har egen tid för sig själv

    SvaraRadera
  2. Nej jag passar inte på , men är medveten om att jag borde lära mig uppskatta egna tiden

    SvaraRadera