Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

söndag 29 juli 2012

Får ni inte betalt !!!!!!!

Vet inte om det är fel på min generation eller dagens ? Ha ha
Men just detta är lite kul att lyssna på. Ungdomar vill ha betalt för allt. Säger sig kunna stanna längre på kvällen för då bättre betalt men svårare att börja vid 07-08 på morgon.

Och just tanken bakom rubriken , intresset som upptar vår tid nEJ VI HAR INTE BETALT för resor till/ifrån för möten . Eller bensin ersättning.
När vi jobbar i andra klubbar får man reseersättning enl avtal 8:50 per mil ?
Och när Uffe är observatör så har ju Småland linje att följa, då vi ofta jobbar ihop så ingår ju jag ha ha
Finns 1 kassör som faktiskt tyckte jag inte skulle ingå då det faktiskt var jag som var högsta chefen ha ha

Men lite mer tillbaka till rätten eller viljan att få betalt för "nöjet "



Iår började det pratas om "ersättning" 2011 och till vad ? Då hade jag ju äran att ringa in amlla reserver så dom kom in i tävlingen vi hade många då så mobilen gick ju varm och det fick jag "väl påfyllning"
Iår hade vi ju flera mobilen att tillgå.
Jag ringde ju även iår kul att föra folk nöjda ha ha

Men om man nu hade gjort som då våra vikarier eller andra tycker så skulle vi ju tjäna på att jobba under ledig tid. För så mycket vi skulle kunna göra eller åka med familjen ???

Jaja tror nog det är lugnast att bara låta det vara på fribasis med klubb jobbet då jag /vi valt att göra det pga intresset

3 kommentarer:

  1. Jadu visst skulle det vara härligt att få betalt
    Tror du missade 1 siffra i ersättningen på milen men vad är 18:50 dagens läge

    Kan du inte införa mera ersättning ? Lycka till med allt ni har inbokat

    SvaraRadera
  2. Har precis hittat din blogg. Har ni ingen ersättning för allt jobb som jag förstår ni lägger ner.
    Det kostar ju att åka och då även ha 1 boende nära under den tävlingen som nu var i flera dagar.

    Men låter härligt att ha sådant intresse som passar er alla. Ha en fin söndag så kommer jag titta in igen.

    SvaraRadera
  3. Dessa ungdomar har svårt att jobba utan ersättning . Men lite kanske ni kan få typ som du skriver om mobilerna för utan att man tänker på det så ringer man varandra

    Tycker ni ska vara stolta över ert arbete . Jag blev nyfiken så google lite

    SvaraRadera