Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 9 november 2011

Hur var det förr ??

Innan jag börjar så måste jag ju säga att jag faktiskt  har full respekt för alla olika familjer med upplägg utav allt som tillhör vardagen o familjen .

Det kan vara så att det är just min familj o närmaste vänner som inte gör enl regelboken (nej inte folkrace) utan just detta med besök på mödravården , bvc , läkarbesök , vara hemma när bvc kommer på hembesök. Vem ska söva barnen , eller gå upp under natten /tidig morgon.
Jag hamnde på just sidan ang förlossningar(  Tillsammans med E) och dagar på bb, pappans medverkan och möjligheter att vara kvar , mm mm  , första dagarna hemma i egna hemmet o ammning eller flaska.

Nu är det ju ganska många år sedan vi var i situationen , så vissa saker har jag glömt lite utav.
Men vet att just dessa sidor fanns inte då iaf eller så kollade jag inte. Men  på något sätt så kändes det som att nu behöver man inte vara vuxen och ta ansvar utan jag ska läsa mig till hur man gör eller kan göra. Enl mig i denna information så tvingas pappan att dela ansvaret ???   !!! Och även på konstigt sätt påvisat att man alltid är 2 personer dygnet runt

Självklart handlar det även om vilken ålder man är i och hur ser min / våran situation ut i olika områden , även möjligheter till att närvara.

För att det inte ska låta så dumt så SJÄLVKLART får jag utgå ifrån våran situation ,  
Nej Uffe var inte med  när bvc var på hembesök någon utav gångerna , tog inte ut sina 10 alla pappa dagar senaste gången vi fick barn , vid dom tillfällena vi provade ersättning väckte jag inte honom på natten för att han skulle känna sig delaktig , tyvärr kanske man ska säga för sedan så var det ju enbart ammning i flera månader o då var det ju jag som gällde . Tror inte han var med på mvc sista rundan jag var inskriven där , nej ärligt så nej .
Han var sitt rätt jag under hela denna tiden HA HA
Vi växlade inte varannan gång med byte av blöjor Trots denna (frånvaro) så har han funnits där & det räcker för mig och även för barnen , och skulle jag nu bett honom att vara hemma eller följa med så hade han ju gjort det .

Nja sådär tyckte jag nog om de sidorna vi tittade på , men visst finns det många vilsna personer där ute som ev behöver bruksanvisning ???


NEJ JAG ÄR INTE PERFEKT TILL 100 % men ganska nöjd ändå  ha ha

1 kommentar:

  1. Hej hittade din blogg precis ska bli trevligt att följa den vid tillfälle verkar som det växlar i ämnen. Håller faktiskt med dig om att viss information känns lite konstig på dessa sidor , har själv fått barn innan hösten 2011och bläddrade då igenom .Men samhället nu ska ju vara så alla ska dela ansvar! bara detta med vem som ska vara hemma med barnet längst. Våra dagar kommer ju självklart jag försöka få ut mest till mig och det är mer än ok från sambon.
    tack för mig på åtehörande o läsande

    SvaraRadera