Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

onsdag 2 november 2011

Olika känslor

Jag är inte ledsen eller orolig över något speciellt , men ibland har jag svårt att förstå vissa saker eller människor hur tankarna går eller olika funderingar .

Jag själv skulle aldrig låta någon annan få ta bort glädjen jag känner över saker o händelser , utan man får ta lite knuffar och bli trampad på tårna för det blir alla utan att det syns på alla på samma sätt.


Men livet handlar om hantera saker i med & motgångar .

Ibland kan man inte enbart sätta sig själv i 1 :a rummet utan man måste se helheten .

Sedan vet jag att alla absolut inte är lagspelare till 100 % , utan det blir argument emot ganska så snabbt

 Vad blir bra / Bättre för flera om vi gör så här ist.
Jag erbjuder detta o vill ha hjälp med just detta , jag tar också emot kunskapen jag blir delgiven av andra !!
Ibland vet jag att jag uppfattas som "ego "  men det man själv upplevt kan man dela med sig , jag är inte ovärdelig  men jag är betydelsefull i rätt område , så gillar jag att tänka .

Ibland har vi själva satt oss i sitsen som är svår att lösa , jag har gjort mig själv till den bättre( enl mig själv  )men då glömmer man oftast att det är tillsammans  vi är som starkast  i alla lägen .

Livet erbjuder oss alla sitt eget sätt att ta oss igenom på bra sätt, vi kommer sättas på prov flera gånger & ibland känns det som vi vinner och ibland kanske vi känner oss som förlorare men det är då vi ska se på annat sätt för bara för inte just mitt blev sätt idag , behöver det inte bli katastrof eller hur illa som helst .

Detta är funderingar som kan komma i många fall, tex inom familjen ( min egen ) eller nybliven familj  , jobbet , fritiden , skolan , kurser mm

4 kommentarer:

  1. Du har så rätt i dina ord, och visst stämmer det in på flera områden. Bäst passar detta på mitt jobb.

    SvaraRadera
  2. Jag tittar in här och kan bara hålla med dig. Låter som vissa saker fortfarande är lite så där med nya familjen men så härligt hon är här

    SvaraRadera
  3. Oj här är det bittra ord eller ?
    Skönt att det inte är alla områden som är i obalans.. Det är alltid jobbigt när Man har olika nivåer på rapporter som du skrev i annat inlägg

    SvaraRadera
  4. Ja kanske det lät bittert ?
    Är ju lite mycket ibland o kursen/skolan kräver mycket o jobbet kämpar på också.
    Tyvärr tror jag vissa saker ibland misstolkas också. Men ja det är tur lite i livet är i balans fortfarande.

    SvaraRadera