Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 8 november 2011

Underbara vännen, eller vilken relation

Redan tisdag denna vecka så den kommer väl också bara springa iväg. igår var jag med E till Västervik på lite samtal om förlossningar och dess tankar, rädslor o funderingar. Bf o annat av värde det var inga mått eller ljud att lyssna på denna dag .Tanken var även att träffa lilla Tulia och mamma kicki  men tyvärr kände sig inte Kicki  riktigt bra för att kommer neråt centrum , någon typ av förkylning ? så vi hoppade över att ses  . Ev kommer vi väl att ses i helgen verkar det som och jag hoppas självklart på det .


Tillbaka till (verkliga skälet till resan )

Vi fick frågan vilken relation vi hade till varandra utav läkaren & gud så knöligt det lät jag är gift med bebisens pappas farbror Vi svarade så först men sa sedan att vi kan nästan säga vi är svägerskor o nära grannar, men det stämde ju inte då dom ju faktiskt flyttat ifrån gatan !!! ja ja hon fattade till slut iaf . Det var givande samtal även för mig som är pensionär snart ha ha (skojar ju bara)
Självklart så gjorde vi lite shopping dock inte med totalt - i kassan . E fick mig till att köpa 1 Jacka på rean  återstår att se när den används ,men hon hade absolut förslag på när den kunde passa och till vad mer jag skulle ha på mig , blev faktiskt också 1 klänning !!! var inte så dyr så om den hänger i skåpet en stund så gör det ju inget .På vägen hem så pratade vi givetvis med våra respektive o herregud så lika vi svarade på frågorna som ställdes i andra änden , ja ja dom är ju faktiskt är släkt med varandra , så varför är jag förvånad  eller det är jag ju inte om jag nu tänker efter.
Vi pratade lite på hemvägen om saker som tagits upp under besöket och givetvis om andra händelser i vår tillvaro och framtiden inom olika situationer.

Men nu när hon är hemma och inväntar bebis så har jag ju någon att träffa , hm men när passar det bäst kan man ju fundera på , då jag ju ändå har lite att styra med under dagarna även om det ibland inte verkar som så.

Nu gäller det att hitta de böcker som ska in till biblioteket & fram med nya listan på kommande veckorna .
Men även diska, tvätta &handla , rasta hunden med koppel förra gången han rastade sig själv blev det ca 16 timmar i friheten !!!  ???

Och givetvis lite kaffe som påfyllnad i lilla kroppen  på mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar