Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

tisdag 14 maj 2013

Vi kör resumé nu då på FOLKRACEN *2



Har ju redan berättat att det höll på att inte bli någon folkrace i Kalmar , det var mycket strul
men ja ja 

Nu var dom ju laddade & jag ............   ????   !!!!!!!!

nej faktiskt så var jag inte ALLS HISPIG KÄRRING 

dEN ÄLDRE SONEN BÖRJADE KÖRA , dock märktes det ganska så tidigt att det var inte just deras dag  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men så är det ju 

Tyvärr blev det bara skrot av bilen då det blev totalt stopp mitt framför ögonen på mig .

Men då det blev tillfälle så frågade jag då den yngre hur var det då ?
Det var kul det heatet bilen gick blev svaret ,medans den äldre var förbannad på biljävlen !!!!!!!!!!

Faktiskt kul att se hur olika dom är . Men självklart så kommer Felix snart kräva mer av sig själv och känna press ?

Så med just facit efter Kalmars tävling nja saaben ville inte alls hänga med 
även att kollegan L i lottningen  lovat att klappa extra på bilen ,då det verkade vara bränslet 

Men med upplägget Kalmar hade så kom han 4:a i deras B-final

Grattis får man även säga till en  kompis till Felix som blev segrare i denna tävling och då fick sin 3:e inteckning i deras vandringspris och tog hem det så nu är det fritt fram att plocka nya om nu PO skaffar ett nytt ?????? 


Då till den tävling där INGEN SKULLE KÖRA utan bara ev. kolla om det fanns bil att köpa .

Känslan av folkrace blev ännu starkare då vi åkte kvällen innan & sov i husvagnen över natten.Jag var ju TävlingsledaRe så jag visade självklart mig för dom som ju jobbar med tävlingen jag är ju liksom "inlånad"  vi fixade med olika saker klockan blev inte alls så sent .'
När vi i princip tycker att vi är klara så kommer då Felix in och frågar om han får efteranmäla sig

Vi tittade på varandra & hade lite svårt att hålla oss för skratt ,då vi väntade in i det sista med att göra heat indelningar mm 

men men klart att A-L var snäll och fixade detta.

Jaja så när klockan ringde innan kl 06 söndag var det bara för maken /Felix att slänga sig i bilen för att hämta saker hemma . Dom var tillbaka i bra tid .

Jag hade ju då som sagt 1 person bredvid mig som också hade en son som skulle köra & då dom skulle mötas så var vi två olika personer i nervositet .

Denna bilen gick bättre än vår egen ,men hade problem med koppling och bromsar , och då den delades så blev problemet större än det gick att hantera.
Felix körde sina 3 omgångar hade poäng till final men då bilen inte var helt 100% så stod han inte på plattan när starten gick . Men han fick pokal och blomma där också 

Fanns flera likheter med hans körning sedan 1 tävling innan att observatörerna tyckte han var lite för närgången så den diagonala vit/svarta varningen (observation) hängdes ut.

Så klart att det finns potential i grabben ha ha 
 Även denna tävling blev segraren Johan Grattis , och tror att bröderna gjorde insats även denna tävling 

Tack till Linus för lånet , mitt hjärta klappar ju extra för saab !!!!!!!



Bild: Blev sexa i a-finalen idag, kunde inte köra den tack vare kopplingen, men fick med mig en ny pärla hem :D
Och får tacka Linus för att jag fick dela med han:)
Denna ska visst den yngre ratta i helgen 18-19/5
Bild: Storebröderna hjälper sina småbröder
Johan i blå bil
Felix i orange
Med sina bröder hängande/ stöttande 



Felix fick pris i Kalmar 4:a i B-final 



Detta var två så sköna helger så det går inte i ord beskriva  om man inte har det intresset och kanske är lite knäpp. 

Jag vet iaf vem som gjort mig till den jag är 

Älskar & saknar dig så fruktansvärt mycket pappa , men tror du sitter ovan där och har koll på mig och dina andra vänner >3
ps ; jag ska försöka hinna att köra igen 


           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar