Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 7 februari 2014

Bara "goja", vad ska vi göra i sovrummet NU , spetstrosor, förkylning, finnar mm mm


Just nu är hinken överfull 
   

japp menar huvudet ,,,,
så det behövs en sorterings spade !!!!!!!!!! vad ska jag berätta (avslöja) eller vad passar sig inte !!!!

ha ha

Först så fyller vi på java koppen & sväljer 2 ipren 

  

fräser ur näsan



Japp förkylningen som kom till oss typ förra veckan & fick yngsta sonen att vara hemma 2 dagar i början av denna
den har bosatt sig hos mig nu 
skulle vilja skylla på stora sonen som ju var hemma förra veckan
( men en "mor "gör inte så )

det som stör mest är ju att jag är ledig denna helg !!!!!!!!!!!!!!!

Så idag har jag faktiskt inte rastat hunden runt i området , utan han har kissat i trädgården 2 ggr


men har iaf
* fått upp maken & ungdomarna ur sängen & iväg mot skola/ jobb
* tömt diskmaskinen o fyllt på ??
* plockat bort ifrån torkställning
*häng upp en tvätt

* startat ny omgång med tvätt

jaja nu är jag ju inte så himla gnällig  det finns ju många som säkert har det värre ??

Har haft kvalitetstid med dottern eller vad man ska kalla det ? , vi åkte buss till Vimmerby för koll på ett par byxor , älskade maken / pappa hämtade upp oss

snacka om massa +++ mammapoäng jag fick 
då det blev 2 par jeans 
           & detta !!! ?????

1 par rosa + 1 par vita

utav spetstrosor,,,, Dottern trodde väl aldrig jag skulle låta henne ha SÅDANA ??????

roligast var iofs att det vita paret plockade hon typ bara med sig i farten
och det var
striiiingggg  mamma det var strrriiinnnn ggggg 
säger hon efter jag betalat ???

Och att  höra henne tala om för pappa vad hon fått vad verkligen mamma lät henne köpa 

herregud , det var trosor för 69 :- st  men han höll sig för skratt !!!!

iofs tycker jag det var lite dyrt ?
finns ju faktiskt jättefina för 
39:- 

??
Hade det funkat att ha 2 par på sig hade hon haft det kan jag lova 
hon har mannekängat med dessa & kollat sig spegeln 


Men men hon fyller ju 14 och tjejer i den åldern är INTE SNÄLLA , så vill hon känna sig bättre till mods 
så är det helt ok att det står 2 par till på listan inför 14-årsdagen 


och ni skulle sett hennes min då JAG FAKTISKT SA 
att jag har också spetstrosa 
i lådan 

NYTT ÄMNE
Plösligt så dog vår dekoder/ boxer på övervåningen ??? !!!!vårt sovrum 

Var ju skittråkigt , för då var ju / är ju alla tvugna att kolla tillsammans nere  ha ha skojar lite 
Jag har beställt en ny , dock kan ju den ta 5-10 arbetsdagar på sig 
så maken han säger helt sonika efter det beskedet ,,,
vad ska vi göra då ?? i sovrummet 
                                                  &

SÅ HAR vi  faktiskt börjat att undra vad vi ska kolla på nu när detta är slut & vad ska vi äta ? är det slut på snackstallrikar gjorda av maken ???




som tur var så kollade jag inte under tiden denna tjej var där , för som hon betedde sig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
eller sättet hon försökte att samtala kan vi säga på ett bättre sätt ""
henne hade jag absolut golvat direkt eller typ bara slängt ner i poolen 


Hur slutet blev för vinnarna ???   !!!
i min lilla värld visste jag ju absolut vem som jag INTE ville skulle vinna
Grabbarna här hemma gillade absolut denna
idiot IDIOT , IDIOT  IDIOT 
Jodå det är ett spel , men jag behöver inte gilla just sättet ??  !!!eller personen
Hörde att chatten på tv 3 fick stänga ner pga
massa påhopp
IOFS GILLADE JAG JU UTTRYCKET DENNA TJEJ FICK NÄR "jEPPE" BARA KASTADE kulan i backen
Inte denna bild , hittar inte den jag menar













Nytt ämne 

vi kollade lite på programmet familjen annorlunda 
blev lite fulla i skratt , när " bonden själv " säger att någon av barnen anser/ säger att han inte har något jobb för han är alltid hemma  dvs han är ju arbetslös 
ha ha 
men han har nog fullt upp , för han har alltid samma byxor på sig
* när han bakar tårta
*handlar presenter
* kör skottkärra
* sitter i intervju


Kan absolut slappa till detta program , men tycker väl kanske det är lite överdrivet med att alla ska göra allt tillsammans
  jag fattar att det är just det som är poängen med programmet , dom är många !!!!!!

eller så är det väl jag som är avvis , eftersom vi aldrig alla 5 handlar 
har väl hänt ( kanske ) 
men inget jag föredrar faktiskt 
jaja 

Vi har också lite familjetid till farmen , däer vi nog alla har olika uppfattningar om personer & sättet dom tänker 
och bara tanken på att maken skulle viljat söka , eller då ha varit där nu det hade varit spännande med dom 2 sista som ju kommit till lilla huset

dom ska inte slakta djur bara för att dom får ?
återigen , man åker ju inte dit för att skaffa vänner utan för att VINNA & då ska ju konkurrenterna ut !!!!!!!!

Nytt ämne igen  ?

Då lille Fille ju tydligen skaffat tjej , skulle dom ju försöka att ses till helgen nu när båda är friska ?
så retas man ju gärna
Så när han i samma mening säger att han ska eller frågar om han kan få åka till henne , sedan klagar han över en finne som gör så satans ont

Så säger vi typ i munnen på varandra jag / maken 
nej har du en finne så går det ju inte ,,,,,,,,

Lillasyster har självklart lösningen på det 

jag sminkar dig snygg till du ska åka 

och så var tjafset igång mellan dom

Han vägrar ju självklart att lyssna & hon vill ju bara vara snäll
det är ju så härligt det är med syskonkärlek
och dessa ord mellan dom när det känns som näsan är som elefantsnabel med dropp
& öronen helt igen täppta


Mera ämne 
Har bokat iväg grabbarna lite på vinst/ förlust 
eller får ju iofs hoppas alla kommer med HEM igen 

Nästa helg är det ju Årsfest och prisutdelning ifrån Folkracen i Småland 
och dit skickar jag iväg ett gäng på 6 personer
hm uuu, hur tänkte jag
ha ha 
Hoppas verkligen dom får en trevlig kväll 

     & 
SÅ HAR VI BOKAT IN ETT MÖTE inför 2014 Semesterrace , har även gett kollegan 

till att jobba vid påsk
får erkänna jag längtar lite faktiskt


Känns helt ok i hjärtat 
ha ha 

Hoppas ni har en bra fm & får en härlig  fredag
Tror jag nöjer mig med detta
blev ju lite mindre i tunnan

//




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar