Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

söndag 9 februari 2014

Sorgens dag fick ett ansikte & bra avslutning

Inlägg om dagen 

8/2 Lördag  2014
_ _ _ __ 

8 februari 2009 var en söndag , 

morgonen började med att jag under tvång eller vad man ska säga , min syster tyckte jag skulle åka och titta på fotbollscupen mina barn spelade ??
Vi hade varit hos pappa hela natten jag & syster 
Uffe och barnen sovit i Vimmerby 

Jag hade ju typ varit hos pappa varje ledig minut sedan tisdagen , barnen var med där på måndagen 

Jag åkte dit till barnen & fotbollen & såg 4 matcher eller kanske 5 
Vill minnas Att det blev vinster ?

Felix stannade kvar för att kolla kompisars matcher & åkte senare hem med kompis till Hultsfred
 
Nellie körde vi till kompis i Vimmerby 

Sedan blev det till pappa igen 

Ca 20- 30 minuter 
Efter vår ankomst somnade han in ,,,och  lämnade oss alla i sorg och tomheten var ett faktum 

Jag har haft mina svackor under åren 
Stora & svarta djupa hål har jag ramlat ner i 

2014 den 8 februari 
Vaknade jag med tårarna rinnande , ont i hjärtat & en sten i magen 
Kaffet smakade urk 
Makens äggröra var gudomlig så den slank ner 

JAG var verkligen ordentligt svag lnombords 

Jag bröt ihop på parkeringen vid kyrkogården 
Jag ville absolut inte gått bort  graven 
Stod en stund med makens armar omkring mig ,,,

Vi var vid graven hela min familj dvs maken & våra 3 fina barn 




Jag hade sagt till mamma hon kunde gå en annan dag ?? !! 

Vi åkte till henne sedan för fika & slapp 

Hon förstod nog kanske  precis hur jag mådde ,annars så syntes det ju 

Grabbarna (inte maken) utan de 2 andra åkte på varsitt äventyr 
Ha ha 

Blev en lugn middag &kväll  en stund iaf 
Fläskytterfilé , grönsaker , besås  tzatziki 

Fick sedan besök av svågern o efter en stund kom även hans fru 

Utan att hänga ut honom precis ,,??
Men jag har lnte skrattat så mycket på läääänge 
Herregud säger jag !!!!!
Och alla samtalen han var tvungen att ringa 

Tiden sprang iväg 
för klockan var efter 01:30 innan åkte dom hemåt 

Så med facit i handen klarade jag av delar av kvällen utan psykbryt & tårar 
Och min familj som stöttning 

/-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar