Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 3 februari 2014

Kort Resumé helgen 4& lite om 5 också


Vad jag vill minnas så var jag ju helt ledig ?? Helg 4

Fredag 
Ungdomarna till skolan , jag & maken åkte till Vimmerby &klubben 
Var lite att fixa med inför lördagen 


Väl hemma så det full rulle på dottern m kompis som planerade Metropol party på lördagen 

Dom åkte senare in till Vimmerby och övernattning där (mormor) 

Vi hade bjudning här för Fam Karlsson 
(Emelie o Dan m barn)

Kvällen blev inte så sen eftersom vi alla (nästan ) hade tidig morgon 
Men trevligt var det 

Felix drog med kompis över natt ,,,,

Lördag 
Jävla klockan ha ha 
Ringde ju ca 06:00 så med trötta ben fixade jag fram lite  kaffe 

Sedan vet ni ju vad lördagen gick till 
Folkrace 

Det som är bra med just denna tävling 
Är att man vet när den är slut 

Båda ungdomarna anslöt under dagen 
Så bilen var full hem 

Under tiden jag fixade lite papper mm
Så passade Nellie på att lära sig av Felix köra bil med växel 
  !!!!!!   !!!!!!!
Snacka om mamma hjärtat stannade när jag såg han lät henne byta plats till förarsätet 
 !!!!!!!!

Men bilen var hel & allt runtomkring lämnade vi som det såg ut vi ankomsten ca 07:00 

Hemma så var det bara Metropol snack 
Då båda ungdomarna hade biljetter 
Dit 

Om mamma hjärtat var lugnt den kvällen 
     ABSOLUT INTE , ,,,

Då maken & jag pratade om mat mm var det plötsligt 

Skitsvårt att besluta oss ?????

Var ju bara vi 

Ungdomarna hade ju ätit resterna ifrån den - dom 
Goda pizzorna (hemmagjorda ) ifrån fredagen 

Och plötsligt helt barnfria 
Nepp inte alls så skönt som andra tycker 

Middagen intogs iaf på lokala Kinarestaurangen 
God Pekingsoppa & stekta äggnudlar m kyckling för min del , tror maken tog med räkor eller kanske biff ???

 & Loka citron för båda  !!!!!!!!!

Så mätta åkte vi hemåt , eller vi var en 10 minutare hos svågern här bakom skogen och körde sedan honom till kinan där han hade bekanta 

Hemma slängde vi oss i soffan & slappade till halvbra tv ??

Ungdomarna kom hem som dom skulle 

Söndag 

En lugn dag , med iaf 2 helt lyriska tjejer 
Dottern & kompis 
Metropol var så bra "Uppträdandet " och kompisar till båda bröderna hade pratat med henne 


Helgen v 5 
Skola & jobb började väl dagen med i vanlig ordning ?
Jag hade en trevlig dag på jobbet 
Passade till 11 kaffet 

Dottern &jag stod för inköp till middagen 
Blev helt underbara biffar 
Vi hjälptes åt med dessa jag & maken  

""Är lite dryg nu ,,,,
Det är tydligen aktuellt på fejjan med jämställdhet & hur alla delar på uppgifter & hur lycklig man är i sin familj 
Bl.a. Bl.a. Bl.a. 
Mina närmaste som läser detta fattar nog iaf ""

Blev iaf biffar med både bacon & champinjoner hackade inuti 
Pasta & gräddsås 

Och bäst av allt var ju lilla godingen kom ju denna helg 

Hela ala' familja var ju hemma ❤️❤️

Lördag 
Jobb för mig heeeela dagen 
Dom andra hade mysa på hög nivå 
Här är hon &röjer i Sixtens rum , tyvärr var han ju inte hemma 

Korv m bröd blev det visst också 

Jag ska inte klaga för mycket heller 
Hade ju lite snacks 

Och skön stund på rasten 


Vid hemkomst efter 12 Tim &45 minuter jobb 
,,,,,
Hade vi härligt besök av kusin till barnen med tjej +kompis & även kompis  till grabbarna 
Ha ha 
Lilla Tompan 

Mycket skratt blev det innan 
God natt 

Söndag 

Sooovmorgon underbart 

& 9 personer till frukost 

Verkligen slapp innan lilla godingen åkte hemåt 

Och jag åkte mot jobbet 

Denna helg på jobbet GER JAG 
      STORT + ha ja 

För kolla fikat 


Var faktiskt inte så långt jobb idag (igår) om man jämför 
5 timmars denna söndag 

Så mysan hann även in med mat, tv  ,,,,,
Innan godnatt

Hoppas er helg v 5 har bjudit upp på något positivt också 

// B  







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar