Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

fredag 17 oktober 2014

En punkt HÄR i Livet där man verkligen sätter punkt.


Man kan kämpa / ska KÄMPA men det måste finnas en punkt där man verkligen sätter punkt för kämpandet ,,, 

Så säger han på efter 10 hos Malou eller vad programmet heter 

Vem han är ??? !!! 
 artist ?? Kanske 

Och att DET folket som säger att allt är perfekt 

Dom är inte lyckliga ,,, 

Han är ganska enkel gällande lycka säger han 

Typ äta frukost med sonen ger lycka 

Kan förstå känslan / lyckan 
Ha ha 

Ibland är det just det lilla som gör det så bra ,,, 

Men detta med att sätta punkt 
Har sina svårigheter för vissa 
Lika som 
Sätta ner foten & ta sin plats 

Även om det är många / någon som gärna vill "platta till " dig , mig eller alla oss 


Livet är en resa som man antingen drömmer om eller genomlever 

Alla sätt är säkert bra 

Och antingen klarar man olika  kriser och blir starka inombords 
Eller 
Så kan krisen vara ett steg till att inse att livet har något annat för att du ska må bra / bättre 

Malou hade även gäster som pratade om andra saker som berör oss på olika sätt 

Och hur vi ställer oss till det 

Jaja 
Blandat inlägg med egna tankar & även ifrån programmen 

// ciao på er 

2 kommentarer:

  1. Att lära sig sätt punkt är viktigt och även att inse vilka situationer man måste kämpa sig igenom och vilka man inte ska lägga energin på

    Känner man dig och läser lite mellan raderna så har du lite att kämpa dig igenom både jobb och privat, är kanske inte många som hittar det i dina inlägg
    Men stå på dig och jag är glad att kämpar på

    SvaraRadera
  2. Tror jag vet vilket program du menar , och absolut har personen rätt i att man kan nog bli lyckligare om man slutar hålla kvar i det som gör att kämpandet handlar om.

    Livet har sina motgångar av olika slag . Jag känner att en del familjer bara glider livet vidare på och då andra får mycket att ta sig igenom.
    Fast på något sätt tror jag att lite motstånd gör oss starkare inom en del områden. Sedan är det inte lätt att stanna upp här i livet och känna efter då vardagen mest handlar om mat läxor och körning till aktiviteter . Det är ofta jag funderar på om jag personligen skulle kämpat vidare och då delat mitt liv med ..
    Fast jag vet svaret redan det hade tagit för mycket negativ kraft av oss båda. Kämpa på du och fortsätt dina inlägg

    SvaraRadera