Om mig

Mitt foto
Härlig person"enl mig själv" Passerat 40(45) ,, MEN ÅLDER ÄR VÄL BARA EN SIFFRA? Är säkert inte lätt att leva med varje dag. Men har ju lyckats att bli gift och 3 underbara barn har vuxit upp hemma & som kvalitetstid träffar jag gärna mitt bonusbarnbarn Försöker så gott det går att finnas till för dom alla Så lediga stunder för mig & Maken finns det ABSOLUT inte så många utav som jag "han"skulle önska.Tycker om livet även ATT det SÄTTER OSS på prov, Mina vardagar fyller jag med att jobba med barn i lågstadiet. Sedan har jag FOLKRACEN denna härliga sport som följt mig sedan 1981 som ligger MIG VÄLDIGT varmt om hjärtat "tack min ÄLSKADE PAPPA för allt du gjort" för mig och många andra

måndag 13 oktober 2014

Upp & ner och det rullar på

Jahop då är det ny vecka och oktober har fyllt på sig med saker 

Folkrace har vi varit på / arrangerat 

Detta VAR priserna för partävlingen (röda)

 OCH detta 
Är söndagens (blåa) 

Och lördagen hade överraskning på poäng 
Sonen & parkompis körde 2 omgångar  och bilarna ville inte riktigt hela tiden 
OCH POÄNGEN räckte till final 
En 3:e plats iaf 

Är faktiskt lite kul att höra planering av olika förare 

Tyvärr missade datorerna att "knappa in" samma resultat 
(Mänskliga faktorn !!! )

Och Misstaget upptäcktes försent 

Söndagen var det DAX för fria framtagningen 

Och snacka om frågor & funderingar 
Jag tyckte det var lika roligt som 2012 då vi testade detta 

Ny speaker & nya tekniker och ny observatör 
Om gamla trygga kollegor 
Gjorde denna helg 


Lördagen bjöd på lite protester & söndagen bjöd ju uteslutningar 

Blir lika förvånad varje ggn förarna inte alls förstår varför dom fått en flagga 


Till söndagen SÅ TESTADE sonen att köra vw ,,,, 
Nepp inte så imponerad var han , iofs var det något litet problem 


Men då vi behövde en motor så såg det ut på detta sättet i garaget 
Blixt visit av volkvagnen 
Och ut med karossen 
Och in med Volvon 

Efter helgen eller under helgen , så skrev jag en notislapp ang genomförandet till "dom" som ev kör/ arrangerar  tävlingen  2015 

Bra avslut med nöjda förare i Vimmerby 
(förutom vissa dam/vet) som tackade efter tävlingen i mörkret och även genom messenger 

NEJ ALLA VAR inte nöjda ,,, 

Säsongen är ju inte slut ännu 
Tror det är 2-3 tävlingar kvar som yngsta sonen är inne på att köra ?? !!! 


ANNAT ÄMNE 
enl planerna så skulle ju godingen komma och vara hos oss 
Och visst var hon hos oss 

Helt underbar tid hade vi 

Hela ala'familya åkte till min mamma på middag och den tiden och umgänget behövde vi verkligen

  Då vi har haft svårt att få ihop den lediga tiden under en period 
Med 2 tonåringar , mitt helgjobb & maken som varit tvungen att jobba helg OCH intresset vi har ,,,, 

Lilla godingen tyckte hon kunde stanna där över natten så lite skrattande fick vi övertyga henne att hon hade det bättre hos farfar . 

Vi har nyligen haft helg igen & våra ungdomar gav oss en inblick i att jag & maken får skaffa oss ett eget liv 
Ha ha 
Jaja 
Sonen varit i Vimmerby och dottern i Jönköping 

Dock har det blivit ett par timmar för grabbarna i garaget 

Jag har jobbat på mitt kommunala arbete 

Nu laddar vi upp för ny vecka 👍👍👍





 

1 kommentar:

  1. vad kul att ni hann att träffa eran goding som du kallar henne
    och hur känns det att blir det vila ifrån intresset då . Men som du skriver innan så finns det saker som kan göras. Förstår inte hur du eller ni hinner . Spännande att ni snart har dottern i bilen också

    Klart man inte kan göra alla glada inom sporten , men bit ihop och ta åt er av dom som faktiskt sa något för tyvärr är det lätt att man inte säger något även om man är jättenöjd
    Ha det bra nu

    SvaraRadera